Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:26:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: België 2009  (gelezen 3602 keer)
Lauras_dad
full lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 28 Januari 2009 - 12:43:30 »

Zoals steeds, elk jaar opnieuw.....
Op de Duitse E-bay worden de Belgische munten 2009 reeds aangeboden, terwijl er zelfs op de website van de KMB nog geen spoor te vinden is van het jaar 2009 - laat staan munten.
De mogelijkheid voor de "modale" Belg om zijn bestelling te plaatsen is al helemaal een utopie.

Dus, zoals steeds - indien u afbeeldingen wil van de Belgische munten, wendt u tot de Duitse handelaren :

BU 2009 - thema kathedraal Doornik
2 Euro Proof 2009 - 10 jaar Euro
2 Euro BU blister - 10 jaar Euro
10 Euro zilver 2009 - thema "Erasmus von Rotterdam"

Nog even uit het oog verloren en nu even bijgevoegd : ook de jaarlijkse Benelux-set 2009 wordt al aangeboden...

Zo vreselijk jamer toch dat er niet 1 figuur daar op dat bedrijf eens eindelijk het initiatief neemt om zulke dingen onmiddellijk op die website te plaatsen......de website is sinds kort helemaal vernieuwd, mooi, maar euhm, er staat niks op dan oud nieuws.....

Frank

« Laatste verandering: 28 Januari 2009 - 12:56:06 door Lauras_dad » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Januari 2009 - 13:00:24 »

@ Frank,
Een ook bij dit forum bekende (Nederlandse) handelaar biedt de Belgische BU-set 2009 aan voor € 24,95 en vraagt voor verzending binnen Nederland geen extra portokosten.
Hoeveel goedkoper zou de KMB deze set kunnen aanbieden?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
manueleurotje
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Januari 2009 - 13:53:26 »

@ frank

bedankt voor de tip
Heb zojuist maar even de 2 euro proof EMU gekocht.

mvg

manuel
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Januari 2009 - 15:51:34 »

@ Rob,

Geen idee, prijs bij de KMB zal ongeveer gelijk liggen in dit geval, zeker in jullie geval met de verrekening van de portkosten.

De 2 € proof koop ik al enkele jaren bij de KMB voor 18 Euro + port 1 € - aan deze prijs vind je hem ook wel in de handel vermoed ik - handelaars krijgen zoals iedereen wel weet echt wel grote kortingen, zeker bij de KMB.

Nu, prijs is hier naast de kwestie - wat ik enkel nog maar eens wou aanklagen is de trage en lakse werking van die "zogenaamd fantastisch vernieuwde" website van de KMB....inclusief een prachtige uitgiftekalender waar niks op te vinden is - dit terwijl al een boel zaken bij de Duitse en ook nu Nederlandse handel te verkrijgen zijn.
(het nieuwste op die site is de kampioenspenning van Standard Luik - en een munt ter ere van de Olympische Spelen  Grin - beide evenementen zijn al ruim 6 maanden oud)

Gewoon triestig vind ik het.....

Trouwens - ik vind ook niet dat particulieren rechtstreeks hoeven te kopen, maar dat is een andere discussie - ik koop ook het meeste bij een handelaar hier ter plaatse, omdat die zo vriendelijk is om een keer of 3 per jaar alles wat ik besteld heb ondertussen, in mijn brievenbus te dumpen - vrij van portkosten....begeleid van een rekening die ik dan meteen stort.....best prettig en reuze gemakkelijk.

Frank

Tomerino
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Januari 2009 - 16:37:25 »

Ik vind dit ook echt triestig dat dat hier in België allemaal zo lang moeten duren. Misschien nog niet zo slecht moesten ze in 2010 sluiten.

danny21
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Januari 2009 - 17:31:04 »

Laat dit dan een oproep zijn aan de Belgische munt!!

Indien jullie toch nog iets voor jullie klanten willen doen hou dan a.u.b jullie website een beetje up to date.
Ook al stopt het in 2010 met het slagen van munten onder eigen beheer ik denk (hoop) dat er nog steeds munten zullen uitgegeven worden. Ieder prive bedrijf weet (zeker in deze cristijden) dat klantenbinding een voorwaarde is om alles rendabel te houden,maar bllijkbaar is dit bij de Belgische munt niet zo.

Groeten,
Danny
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Januari 2009 - 12:25:27 »

Up to date is 1 ding.....en als je een leuk tooltje plaats zoals een kalender, en je beslist zelf welke munten er uitgebracht gaan worden - zorg dan dat dat uitgifte-kalendertje ook werkt en opgevuld wordt.
Zorg voor afbeeldingen, ontwerpen, schetsen, kortom.....een beetje info voor de geïnteresseerde verzamelaar - wat je nu krijgt is een titel en een prijs, en met veel geluk een maand of 3 na de uitgifte een 1-zijdige afbeelding in de webshop...

Ach ja.....

Volgens mij doen ze er op een verdoken manier zo weinig mogelijk voor, om van zoveel mogelijk particuliere klante "af" te geraken....en misschien economisch gezien ook wel terecht....

Frank
danny21
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Januari 2009 - 12:32:17 »

Waarom economisch terecht??

Indien wij bij de munt bestellen betalen we netjes de verzendingskost en ik denk dat de vraagprijs van de munten zeker de productiekost overstijgd.

Groeten,
Danny
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Januari 2009 - 12:41:04 »

Economisch terecht in geval van hele kleine klantjes....en/of bestellingen...

Neem de 2 Euro proof - aan 18 Euro...

Bestelling noteren, verpakken, factureren, verzenden en betaling controleren - en dit voor een meerprijs van 40 % (in dit geval zeg maar 7 Euro)

Dan begrijp ik dat ze eerder opteren voor grote zendingen naar handelaren.....

Frank

Lauras_dad
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Februari 2009 - 00:48:10 »

Voor al diegene die het nog niet zou gezien hebben - JA HOOR - de website en webshop van de Koninklijke Munt België is aangepast !!!!

Mijn bestelling is reeds geplaatst....

Veel plezier nog,

Frank
danny21
groentje
*

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Februari 2009 - 12:38:21 »

Frank,

Heb jij ervaring met online bestellen bij KMB?
Heb vroeger als wel eens per post besteld maar levertijden liepen dan op tot ca.9 weken.

Groeten,
Danny
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 17 Februari 2009 - 10:34:53 »

Ik heb hier ervaring mee ja.....verschillende zelfs..... Grin

Nee hoor, meestal gaat het prima en het kan ook op 2 manieren :

1) ofwel via de webshop, dan plaats je in je mandje wat je wil en betaal je meteen met creditcard.

2) ofwel (indien je reeds klant bent) krijg je het tijdschrift "Muntinfo" thuis met een begeleidend bestelformulier, wat je invult en verstuurt (per fax eventueel). Dan leveren ze met begeleidende rekening die je dat betaalt per overschrijving.

Het voorvalletje (die 9 weken wachttijd) vermoed ik zal bij jou geweest zijn vorig jaar bij het uitkomen van de BU 2008......dat is inderdaad onwaarschijnlijk in het 100 gelopen door allerlei redenen, mede ook door de extreem grote vraag (wegens de nieuwe voorzijde van de Belgische munten).

Buiten dat gedoe van vorig jaar heb ik echt geen klachten, integendeel - snel en zeer correct en heel goed verpakt.
(en voor sommige items interessant van prijs - voor andere dingen dan weer niet)

Groetjes,

Frank

Lauras_dad
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 17 Februari 2009 - 11:08:16 »

Aangeboden in Muntinfo - alle 16 EMU munten in een mooie box aan de prijs van.....kijk zelf maar (geen reclame of anti-reclame hier)

Mijn opmerking : gaan ze nu ook aan voorverkoop doen daar in Brussel, of zouden ze werkelijk al beschikken over de munten van Italië en Spanje ?
Of is het gewoon zoals bij de meeste handelaren "postitive thinking" geweest en zullen zij ook moeten wachten met de uitlevering van de "volledige" reeksen .

Frank
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Februari 2009 - 14:08:32 »

Of is het gewoon zoals bij de meeste handelaren "postitive thinking" geweest en zullen zij ook moeten wachten met de uitlevering van de "volledige" reeksen .
Frank,
Zoals de Britten zo kernachtig zeggen: "The proof of the pudding is in the eating".
Oftewel: Slechts degenen die de complete set bestellen zullen merken of deze meteen geleverd wordt, of dat het wat meer tijd zal gaan kosten.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #14 Gepost op: 17 Februari 2009 - 17:20:11 »

Dat beantwoordt uiteraard niet mijn vraag - zou de KMR reeds beschikken over de 2 ontbrekende munten ?
Dat zou wel betekenen dat ze reeds geslagen zijn, EN beschikbaar zijn, al zou het dan enkel maar zijn via deze weg. En dat zou me dan weer ten zeerste verbazen.....lijkt me zelfs zéér onwaarschijnlijk.

Eventjes uitproberen aan die  Grin prijs laat ik aan andere puddinglifhebbers over Rob  Grin Grin Grin

Frank
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: