Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:25:51 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Elburg, is this a rare coin?  (gelezen 956 keer)
Caveman
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 28 Januari 2009 - 08:33:23 »

Hallo,
i found this coin last time. This coin come from Elburg and is a half Duit. My question: is this a rare coin?
Thanks for help.

Caveman

Hallo,
diese Münze habe ich letztens gefunden. Die Münze kommt aus Elburg und ist ein halber Duit. Meine Frage: Handelt es sich hier um eine seltene Münze?
Danke im Voraus für die Hilfe.

Gruß Caveman
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Januari 2009 - 11:24:37 »

@ Caveman,
There are six types of Elburg half Duit, struck between 3 September 1619 and 24 December 1621. Only one of them is dated (1621). All are RR.
The minting of these coins was illegal, as Elburg didn't have the right of minting. But, apart from this, these Elburg half Duit for a brief time circulated all over the Netherlands.
On 24 December 1621 they were officially prohibited.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Caveman
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Januari 2009 - 08:25:20 »

Hallo Rob Kooy,
"RR" bedeutet sehr selten (very rare)? So wie ich Dich verstehe, scheint die Münze etwas besonderes zu sein. Vielen Dank für Deine Hilfe und sorry das ich auf Deutsch antworte, aber mein Englisch ist zu schlecht um mich richtig auszudrücken.

Gruß Caveman Smiley
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: