Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 15:20:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Queen Elizabeth zilvermunten  (gelezen 1887 keer)
°Nicholas
groentje
*

« Gepost op: 22 Januari 2009 - 21:57:41 »

Beste,

Aangezien ik enkele erfstukken in handen heb gekregen
had ik enkele vragen over de volgende munten:
-Wat is het juist?
-Wat zijn ze waard?

foto's:

Mvg,
n
bart
full lid

Geslacht: Man

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Januari 2009 - 23:47:47 »

Je hebt hier 2 first-day covers die zowel een munt als een zegel bevatten.
De munten zijn uitgiften in naam van de Cook eilanden, geslagen door de Franklin Mint om te verkopen aan verzamelaars. Het valt te betwijfelen dat deze munten ooit in de Cook eilanden zijn geweest.
De eerste is een zilveren 25 dollar munt (Cook eilanden KM#18 = catalogusnummer in de Standard Catalog of World Coins). Hij weegt 48,85 gram en is geslagen in sterling zilver (= zilver met een gehalte van 0.925). De cataloguswaarde volgens de SCWC is 16.50 US$
De tweede is een gouden 100 dollar munt. (Cook eilanden KM#19). Gewicht = 9,6 gram, goudgehalte = 0.900. Cataloguswaarde= 150 US$

De reële waarde zal echter, gezien de geringe belangstelling voor dit soort 'verzamelaarsmunten' niet veel hoger liggen dan de intrinsieke waarde van het zilver, resp. het goud.

bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
andres
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Januari 2009 - 00:43:42 »

de intrinsieke waarde van de gouden munt is momenteel $220,- en de intrinsieke waarde van de zilveren is gelijk aan de catalogusprijs
van $ 16,50
°Nicholas
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Januari 2009 - 21:11:22 »

Met al die verschillende waardes wordt het vrij ingewikkeld,
gewoon deze vraag, als ik ze verkoop, wat is een eerlijke prijs?

mvg,
n
bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Januari 2009 - 22:01:14 »

De waarde van zulke munten wordt bepaald door het spel van vraag en aanbod. Nu zijn nogal weinig mensen geïnteresseerd in dit soort munten, hetgeen betekent dat je waarschijnlijk weinig meer kan krijgen dan de metaalwaarde.
andres geeft aan dat jouw gouden munt voor zo'n 220 $ goud bevat, dat is zo'n 170 €.
Jouw zilveren munt bevat 16,50 $ zilver, dat is zo'n 13 €.
Dat is dan ook het minimum dat je voor je munten zou moeten kunnen krijgen. Heb je een koper, kan je proberen wat meer uit de brand te slepen.

Als je ze aan een handelaar aanbiedt, zal je minder dan de metaalwaarde krijgen, aangezien de handelaar er uiteindelijk ook zijn winst moet op halen.

bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
°Nicholas
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Januari 2009 - 22:15:26 »

De waarde van zulke munten wordt bepaald door het spel van vraag en aanbod. Nu zijn nogal weinig mensen geïnteresseerd in dit soort munten, hetgeen betekent dat je waarschijnlijk weinig meer kan krijgen dan de metaalwaarde.
andres geeft aan dat jouw gouden munt voor zo'n 220 $ goud bevat, dat is zo'n 170 €.
Jouw zilveren munt bevat 16,50 $ zilver, dat is zo'n 13 €.
Dat is dan ook het minimum dat je voor je munten zou moeten kunnen krijgen. Heb je een koper, kan je proberen wat meer uit de brand te slepen.

Als je ze aan een handelaar aanbiedt, zal je minder dan de metaalwaarde krijgen, aangezien de handelaar er uiteindelijk ook zijn winst moet op halen.

bart

Bedankt voor de info!
moest iemand interesse hebben, ze mogen eventueel weg..

mvg,
n
andres
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Januari 2009 - 23:07:55 »

Ik zou beide munten op eBay en Marktplaats zetten, met als start prijzen de intrinsieke waardes
van 13 en 170 euro , op dit forum is er waarschijnlijk geen interesse.
°Nicholas
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Januari 2009 - 17:36:53 »

Ik zou beide munten op eBay en Marktplaats zetten, met als start prijzen de intrinsieke waardes

Beste,

Ik heb ze te koop gezet op 2dehands.be
Ik krijg wel veel mails van mensen die zeggen dat je totaal geen 170 euro hiervoor krijgt
bijvoorbeeld zoiets:

"HALLO
VANDAAG STAAT HET GOUD DUUR EN VOLGENDE WEEK TERUG NORMAAL.Huh
VERGEET UW 170 EURO AUB...IK KEN DE PRIJZEN VAN DEZE STUKKEN OMDAT
IK AL 30 JAAR IN HET VAK ZIT.IK WIL 135 EURO BETALEN EN DAT IS EEN ZEER MOOIE PRIJS.
OPGEPAST VAN DIE HOGE BIEDERS:DE DAG DAT JE ZEGT :OK...DAN HOOR JE ER NIKS MEER VAN,
WIJ NOEMEN DAT FUNBIEDERS.ALS JE EEN ZEER HOOG BOD KRIJGT,DOE MAAR EENS DE TEST.
GROETEN
ADRIAAN"

Nu weet ik niet wat ik moet doen.. wachten? of verkopen voor 140 ?
of zijn het gewoon een stelletje zeveraars?

Alvast bedankt en mvg,

n

Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Januari 2009 - 17:52:37 »

Beste,

Ik krijg wel veel mails van mensen die zeggen dat je totaal geen 170 euro hiervoor krijgt
bijvoorbeeld zoiets:

"HALLO
IK AL 30 JAAR IN HET VAK ZIT.IK WIL 135 EURO BETALEN EN DAT IS EEN ZEER MOOIE PRIJS.
OPGEPAST VAN DIE HOGE BIEDERS:DE DAG DAT JE ZEGT :OK...DAN HOOR JE ER NIKS MEER VAN,
WIJ NOEMEN DAT FUNBIEDERS.ALS JE EEN ZEER HOOG BOD KRIJGT,DOE MAAR EENS DE TEST.
GROETEN
ADRIAAN"

Alvast bedankt en mvg,

n

In mijn bescheiden mening is 170 euro een zeer redelijke prijs. Als ik bijvoorbeeld de inkooplijst van een bekende goudhandelaar bekijk, zie ik dat munten met een zelfde gahalte (.900) een inkoopprijs hebben van omgerekend zo'n 18 euro per gram. Dus daarmee is 170 euro een goede prijs en denk ik dat mensen die jou met dergelijke berichten mailen je gewoon proberen te beduvelen...

zie ook: http://www.coins-stamps-rotterdam.nl/documenten/Botersloot_numEdelmetaal.pdf

Bernard
°Nicholas
groentje
*

« Antwoord #9 Gepost op: 24 Januari 2009 - 18:01:06 »

Beste,

bijvoorbeeld zoiets:

"HALLO
GROETEN
ADRIAAN"

Alvast bedankt en mvg,

n

In mijn bescheiden mening is 170 euro een zeer redelijke prijs. Als ik bijvoorbeeld de inkooplijst van een bekende goudhandelaar bekijk, zie ik dat munten met een zelfde gahalte (.900) een inkoopprijs hebben van omgerekend zo'n 18 euro per gram. Dus daarmee is 170 euro een goede prijs en denk ik dat mensen die jou met dergelijke berichten mailen je gewoon proberen te beduvelen...

zie ook: http://www.coins-stamps-rotterdam.nl/documenten/Botersloot_numEdelmetaal.pdf

Bernard

oke bedankt!

mvg,
n
Matthias
Volledig lid

« Antwoord #10 Gepost op: 24 Januari 2009 - 21:37:02 »

Heeft die vent een glazen bol ofzo???Niemand kan weten wat de goud koers in de volgende weken gaat doen het kan dalen of stijgen. Ik denk dat hij jou probeert te beduvelen.

,mvg Matthias
°Nicholas
groentje
*

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Januari 2009 - 21:07:57 »

Heeft die vent een glazen bol ofzo???Niemand kan weten wat de goud koers in de volgende weken gaat doen het kan dalen of stijgen. Ik denk dat hij jou probeert te beduvelen.

,mvg Matthias

Beste,

Eerst en vooral bedankt voor jullie uitleg en hulp,
Ik heb ondertussen een eerlijk bod van 200 euro gekregen van een betrouwbare koper
dus ik denk dat ik ze hiervoor wel weg doe..

Allen bedankt en mvg,

Nicholas
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: