Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
07 Februari 2012 - 13:53:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Info munten.....  (gelezen 2182 keer)
hansafloep
Senior lid

Geslacht: Man

Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

« Gepost op: 14 December 2008 - 15:02:49 »

Kan iemand mij vertellen wat dit voor munten zijn?
Alle info welkom.

iebeej.

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2008 - 17:35:06 »

Hans,
Beide eerste plaatjes zijn van Bulgaarse munten. Ik weet niet of het de beide zijden zijn van één en dezelfde munt.
De overige plaatjes zijn van Nederlandse Provinciale munten.
Plaatjes 3 en 4: Dubbele stuiver van Westfriesland.
Plaatjes 5 en 6: Dubbele stuiver van Zeeland.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #2 Gepost op: 14 December 2008 - 18:24:23 »

De bovenste 2  weet ik niet of dat wel onder de munten valt.
Dit is des tijds van Tsjechië en Slowakije ook gemaakt als het zijnde testeuro's / pobe munten.

Mijn krause gaat niet zo ver maar er zal vast wel iemand zijn die het wel kan vertellen of ze daar in staan.
Dat het over Bulgarije gaat is wel duidelijk in ieder geval.

Normaal zou er een munteenheid op moeten staan  AEBA of CTOTNHKH beiden vind ik niet terug
Euro kan niet want daar betalen ze niet mee maar er wordt nu eenmaal van alles als munt verkocht

De overige plaatjes hoef ik niets aan toe te voegen.

Groetjes Rene
« Laatste verandering: 14 December 2008 - 18:29:39 door reneke » Gelogd
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 14 December 2008 - 20:14:37 »

Ik heb even in mijn KM gekeken en daar staan een aantal Bulgaarse 5 leva munten met (Olympische) sporten erop. Dit zijn hele kleine gouden muntjes van 1,24 gram. Mits het dus een klein muntje is, zal hij in deze serie thuishoren. Er staan helaas geen afbeeldingen bij. Mijn catalogus vermeldt deze munten bij 2002 en 2003, dus het kan goed dat deze later aan de serie is toegevoegd.

Het is dan dus niet een echte munt, maar zal hier formeel wel onder vallen. Gelijk aan diverse Belgische euro herdenkingsmunten etc.

Bernard
De Bonte Specht
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Oktober 2009 - 19:09:10 »

Die ruiter op die Bulgaarse munt lijkt me wel Megas Alexandros, of Alexander de Grote, waarmee Bulgarije zich dus als derde laat horen in het geschil om historisch Makedonië (samen met Makedonië FYROM en Griekenland). Correctie ...'t Is 'm NIET. Bij nader toezien blijkt de kledij niet te kloppen en draagt deze man een geweer over zijn schouder.
 De twaalf sterren van Europa op een munt uit 2004, terwijl Bulgarije eerst lid werd van de E.U. in 2008 zijn ook wel best grappig. Maar eigenlijk had ik jullie dit bericht kunnen besparen, want het slaat nergens op.
Sorry.
« Laatste verandering: 20 Oktober 2009 - 22:38:37 door De Bonte Specht » Gelogd

"Vrees niet, ik ben het"
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: