Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 09:04:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: eenheden  (gelezen 1596 keer)
belg_jos
Gast
« Gepost op: 12 Februari 2003 - 03:55:00 »

kent iemand hier een goeie link om van eenheid dat te lezen is op een munt makkelijk de link te leggen naar het land van herkomst?

ik heb hier een kilo'tje of 2 munten dat ik belange ni weet van waar ze uitkomen.

op sommigen staat onder andere: bahrain, rupee, kibris kumhuriyeti, ...

de meeste zijn aziatisch, die da ik opsom, zijn de leesbare  Grin

kunnen jullie daar wa mee weg?
linkskes zijn natuurlijk ook welkom (we vinden ook ne keer graag iets zelf hé)

bvds
full lid

Geslacht: Man

liefhebber van Belgische munten

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2003 - 03:57:32 »

ne Krause en veeeeeel tijd Wink

mvg

"... , wordt terug numismaat, verzamel munten voor uw plezier (het uwe en niet voor dit van uw geldbeugel)." J.D.M. (Tijdschrift van het Europees Genootschap voor munt- en penningkunde, november 1970)
---
http://users.skynet.be/bart.vandensteen
jp
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2003 - 06:45:16 »

hoi,

koop een krause als je munten wil verzamelen, van meer dan belgie alleen. er staat naast de munten ook nog heel veel info over wapens,letters, symbolen en vreemde telling/letters en welk land wat voor soort eenheid ze gebruiken.

kort om een bijbel voor elke wereld/europees munten verzamelaar.

lid van de 288 club
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Februari 2003 - 17:13:17 »

Hallo Belg_Jos,

Ik kan je alvast vertellen dat je munt met Bahrain uit Bahrein komt (oliestaatje aan de Perzische Golf). Ik vermoed dat die met een waarde in rupee uit Sri Lanka of India komt. Kibris kumhuriyeti betekent Turks Cyprus.
Als je geen Krause kan kopen (ze zijn vrij prijzig) en ook geen bibliotheek in de buurt heeft waar er één staat kun je misschien wat scans posten van de munten. Liefst meerdere (genummerde) munten per scan (anders heb je zoveel scans nodig), en dan op een tweede scan de achterkanten.
Over het algemeen is dergelijke kilowaar makkelijk thuis te brengen voor de gevorderde wereldverzamelaar.
Ik weet niet of je in een PB ook scans kwijt kan, maar als dat zo is mag je me ook wel een PB sturen met wat plaatjes. Datgene waar ik mijn Krause niet voor hoef te pakken (het meeste) geef ik je dan meteen door. Ik heb momenteel helaas te weinig tijd om alles uitgebreid in m'n Krause na te kijken, maar zo kan ik je wel vast een stuk op weg helpen.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
belg_jos
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Februari 2003 - 17:17:07 »

ik zal er een paar op het forum posten.
kzal ze in lotjes zetten en uitvoerig beschrijven op voorhand.

misschien kunnen jullie dan reageren.
die da je direct herkent he.
speciaal gaan opzoeken hoeft niet, maar da mag Cheesy

de meeste zullen jullie wel zo kennen, tis gewoon da ik noch chinees of arabisch kan, en da bemoeilijkt de zaak wel...

hmm
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Februari 2003 - 17:59:14 »

@ Belg_jos

Bespaar jezelf voorlopig de moeite van het uitvoerig beschrijven. Bij goede scans is dat niet echt belangrijk meer als het je voorlopig vooral alleen om het land gaat. Leg er voor het gemak wel even een maatlatje naast, of een euromunt o.i.d. En vergeet niet ze te nummeren!

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: