Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 09:04:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: GoudenTwintig dollarmunten  (gelezen 1412 keer)
Ilse
groentje
*

« Gepost op: 27 November 2008 - 08:40:14 »

Ik ben hier nieuw en ken eerlijk gezegd niets van munten, waardes enz.
Dus het kan zijn dat dit hier verkeerd staat waar ik me dan voor verontschuldig  Smiley

Gisteren ben ik naar een opkoper geweest met mijn oud goud en ook mijn munten meegenomen die ik niet heb verkocht maar waar ik wel de waarde van wilde weten.

Het zijn gouden dollarmunten van twintig dollar
Tussen 1895 en 1927
Voorkant is een arend en een kroon

Hij wilde er 550 € per stuk voor geven wat ik eigenlijk wel een mooie prijs vond.
Ik heb ze niet verkocht maar ergens heb ik er wel spijt van maar weet niet goed wat te doen.

Hoeveel zijn deze waard voor de echte verzamelaar?? Waar vind ik deze ??
Op Ebay USA gaan deze munten vlotjes van de hand voor 1000 € en meer.

Kan iemand me zeggen welke waarde deze hebben voor een verzamelaar??
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 27 November 2008 - 10:44:29 »

Hallo Ilse,
Alllereerst van harte Cheesy welkom op dit gezellige en informatieve muntenforum.

De prijs die de opkoper jou bood voor de gouden $ 20 munten is te laag. De goudprijs gaat voortdurend op en neer maar op basis van de huidige goudprijs zul je met een beetje moeite er ongeveer € 650 voor kunnen vangen.
Staar je niet blind op de prijzen bij eBay USA. De daar voor rond de $ 1000 (= € 770) verhandelde stukken zijn doorgaans stukken van topkwaliteit en mooier dan de munten in doorsnee kwaliteit.
Munten in doorsnee kwaliteit zijn voor verzamelaars niet echt interessant en deze worden verhandeld voor prijzen rond de goudwaarde.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: