Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 08:44:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: DUIT PHILIPS-II  (gelezen 1418 keer)
Marc
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 15 November 2008 - 20:30:52 »

Vandaag een koperen munt gevonden. Uitzonderlijk gaaf voor een akkervondst. Waarschijnelijk van zeer diep boven geploegd. Ik denk dat het een duit is van Philips-II. ( dia.: 22mm gewicht +- 2gr. jaartal ??)
Kan iemand mijn identificatie van deze munt bevestigen.
alvast dank, Marc

RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 15 November 2008 - 20:38:30 »

Inderdaad een duit van Philips II; delen van zijn persoonlijke lijfspreuk DOMINVS MIHI ADIVTOR zijn duidelijk zichtbaar.
Zie je ook ergens een muntteken zodat kan worden vastgesteld voor welke provincie deze duit is geslagen?
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Marc
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 16 November 2008 - 14:13:44 »

Rob, ik zie een lelie onder de buste. Als ik het goed voor heb dan is deze duit in Brugge geslagen. Ik heb de foto's vernieuwd de vorige waren uit de hand gefotografeerd deze zijn genomen met een statief.
Marc
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 16 November 2008 - 14:54:41 »

Marc,
Op het plaatje kan ik de lelie niet ontdekken, maar ik ga af op jouw woord. Het is dus een duit geslagen voor Vlaanderen.
Ik zal deze thread verplaatsen naar de juiste rubriek (Zuidelijke Nederlanden).
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: