Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 08:35:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Sry, kan er iemand me nog eens helpen alstublieft?  (gelezen 1718 keer)
jrien
groentje
*

« Gepost op: 12 November 2008 - 16:55:28 »

Hallo, ik had al eens de vraag gesteld of iemand me wat meer kon vertelle over de munt zelf en de waarde. Ik heb precies dezelfde als deze :

http://www.coinarchives.com/w/lotviewer.php?LotID=592982&AucID=432&Lot=628

ik kon bij het vorige bericht geen afb plaatsen, dus dan via deze weg maar.. Ik vind deze munt alleen maar op deze site en nergens anders..

xx
willemo
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 12 November 2008 - 17:28:03 »

heey Jrien,

staat er toch bij schattingwaarde voor deze kwaliteit (EF) = 400 CHF

400 Swiss Franc = 267,00 Euro

echter voor deze prijs is hij niet verkocht. MvGr Willemo

reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #2 Gepost op: 12 November 2008 - 19:54:11 »

De manier van het stellen van de vraag is ook nogal kort door de bocht Laat eerst eens een foto van de munt zien.
Een klein beetje beter of slechter van kwaliteit kan nogal veel schelen in prijs.
Ook staat er geen jaartal vermeld

Rene
« Laatste verandering: 12 November 2008 - 19:56:01 door reneke » Gelogd
jrien
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 15 November 2008 - 15:45:05 »

maar ik weet niet hoe ik de foto's is dit bericht moet zetten, mijn munt heeft het jaartal 1785

xx
manueleurotje
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 15 November 2008 - 16:00:13 »

als je een bericht gemaakt hebt , klik je  onder de ruimte waarin je getypt hebt op "" extra opties""  en dan bij bijlage klik je op bladeren en selecteer je de afbeelding die je bij je bericht wilt plaatsen
jrien
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 15 November 2008 - 17:11:34 »

Ik heb het in 2 berichtjes gezet want ze waren te groot voor in 1. Denk je dat je me kunt helpen ?

xx
« Laatste verandering: 15 November 2008 - 17:35:12 door RobKooy » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #6 Gepost op: 15 November 2008 - 17:43:00 »

@ jrien,
Ik heb het tweede plaatje in dezelfde posting gezet als het eerste.
(Je kunt tot een maximum van 20 plaatjes bijvoegen bij één en dezelfde posting.

Is dit jouw eigen munt? De kwaliteit hiervan is niet beter dan F/ZF. De munt is geslagen in Berlijn (muntletter A). Helaas heb ik geen recente catalogus over deze periode, dus een prijs kan ik je niet geven.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
jrien
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 15 November 2008 - 18:02:42 »

Ja het is mijn eigen munt, ligt in een kistje met nog allemaaloude munten, maar deze zijn da vooral van het jaar 1960- .. . Vooral de oude franken. Denk je dat het iets waard zou zijn?

xx
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #8 Gepost op: 15 November 2008 - 20:33:21 »

Denk je dat het iets waard zou zijn?
Zoals gezegd, ik beschik niet over een recente catalogus over deze periode. Maar ik verwacht dat jouw munt, zelfs in deze iets minder mooie staat, toch minstens enkele tientallen euro cataloguswaarde zal hebben.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #9 Gepost op: 16 November 2008 - 08:40:39 »

De cataloguswaarde in de Standard Catalog of World Coins (Krause) voor deze munt - Pruisen 1 reichsthaler KM#332.1 1785A - is:
zeer goed:30 US$/ fraai:60 $/zeer fraai:125 $/prachtig:225 $

Ik ga akkoord met Rob's expertise dat de conditie van jouw munt fraai/zeer fraai is.
Deze cataloguswaarden komen uit een Amerikaanse catalogus. Mogelijks liggen ze in Duitsland, waar Duitse munten actiever verzameld worden, een beetje hoger.
Wereldmuntenverzamelaars richten zich normaal gezien op de SCWC. Als je e-Bay volgt krijg je wel een idee van de schommelingen in waarde, voor zover je de conditie van de aangeboden munten kan vergelijken met jouw munt.

bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: