Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 08:16:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gouden joseph II, 1790  (gelezen 1675 keer)
stef vereecken
groentje
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 04 November 2008 - 11:21:35 »

In mijn verzameling heb ik een gouden munt van 1790, waarover ik, althans wat dit jaartal betreft, in geen enkele catalogus of database iets kan terugvinden.
Volgens grootte (doormeter ca 30mm), uitzicht en gewicht (ca 11gr), zou het kunnen gaan om een dubbele souverain met inscriptie aan voorzijde Joseph II;D.G.R.LMP.S.A.GE.HIE.HV.BO.REX en onder de beeltenis de letter M (ik veronderstel atelier Milaan).
Op de rugzijde staat ARG.AVST.DVX.BVRG.LOT.BRAB.COM.FLAN.1790.
Ik keek er zowat alle vroegere en huidige naslagwerken en andere bronnen op na, doch nergens ook maar één spoor van deze Joseph II munt.
Misschien kan iemand op het forum mij wijzer maken?
RVCOINS
Senior lid

« Antwoord #1 Gepost op: 04 November 2008 - 12:14:19 »

Ik zou het na moeten kijken maar er zijn ook veel (gouden) penningen geslagen. Een scan of foto van het object zou meer duidelijkheid kunnen geven.

MVG

RVCOINS

Verzamelaar van kloppen
stef vereecken
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 04 November 2008 - 14:01:10 »

dank voor de aandacht. Ik verwacht een zoominstallatie met USB naar pc zodat het gemakkelijk wordt om degelijke foto's in te scannen. Van zodra ik dit ontvang (en als het werkt) volgt de scan. In feite is het muntstuk identiek aan de welgekende dubbele souverains van de jaren ervoor en erna, doch de 1790 staat links bovenaan en niet onderaan (zoals de gewone gouden souverain).
Boschboom
Volledig lid

FINGIT PREMENDO

« Antwoord #3 Gepost op: 05 November 2008 - 21:13:41 »

Volgens mij een dubbele gouden soeverijn, inderdaad in Milaan geslagen voor de Oostenrijkse Nederlanden. Ze zijn naast Brussel tevens in Wenen, Kremnitz, en Milaan aangemunt. De Milanese versie heeft de 1790 linksboven staan.
Groet,
Lei

Verzamelaar van van alles over en van
Theodoor Victor van Berckel
stef vereecken
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 06 November 2008 - 18:46:46 »

hierbij poging tot afbeelding. Het jaartal is in elk geval duidelijk.
Kan er mij iemand aangeven welke de resolutie is die best gebruikt wordt, formaat, enz...in het forum, teneinde binnen de gestelde 50kb te blijven. Is het beter dit als een andere topic te beschouwen?
Dank
stef
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 06 November 2008 - 20:59:05 »

Hallo Stef,
Jouw plaatje is minder dan 5 KB; het aantal bytes mag dus 10x groter zijn om nog op het forum geplaatst te kunnen worden.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Bernard3
Volledig lid

« Antwoord #6 Gepost op: 06 November 2008 - 21:00:58 »

@Stef

Ik scan munten altijd in en gebruik daarbij een resolutie van 300 DPI. Soms is het plaatje dan net iets te groot, maar dan verklein ik het wat met bijv. Photoshop. Meestal geeft dit goede resultaten.
Je kunt munten ook fotograferen, maar dan moet je een goed toestel hebben, en het is wat meer werk (om goed te flitsen).

Als dit te veel off-topic is, zal een van de mods het wel verplaatsen denk ik...

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent,

Bernard
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: