maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Gepost op: 16 Oktober 2008 - 10:24:02 » |
|
Dit is me laatste aanwinst. Ik ben hier zeer trots op, want ik heb er lang, heel lang er moet naar zoeken om hem op deze kwaliteit met deze kleur te krijgen! Hij is al moeilijk in FDC te vinden, maar om hem in deze kleur te vinden. IS verschrikkkelijk moeilijk. De laatst afbeelding is in het licht genomen, dan weet je een beetje hoe hij straalt. Groetjes, Maarten
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Oktober 2008 - 18:09:43 » |
|
Hoi Maarten een topper, had hem al op e-bay gezien. Ik ga bij Theo peters 1 nov kijken voor de zelfde en de 1898 fdc met orginele kleur
|
|
|
|
|
|
Alle €2 cc compleet, euro's Nederland compleet incl €5 €10 Zilver. Verzamelaar van koningkrijksmunten in FDC vanaf 1891 tot 2001
|
|
|
|
spaarvarken
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Oktober 2008 - 20:46:14 » |
|
pas op bij deze persoon is het meestal zfr waar fdc staat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Oktober 2008 - 21:45:18 » |
|
pas op bij deze persoon is het meestal zfr waar fdc staat.
Klopt helemaal spaarvarken, ben er zelf dinsdag geweest. Heb paar munten bekeken. Maar dit was gewoon te erg voor woorden!! Bekeken opzich mooie 5 cent 1948, originele kleur. Maar er zaten gewoon krasjes op, dus ik liet beetje vallen, tja wel beetje beschadigt he. Kreeg als antwoord, tja dit is geen proof he  Maar ik sluit me bij spaarvarken aan. Pas alsjeblieft op. Ga eerst goed kijken, voor je er op biedt!
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Oktober 2008 - 15:29:13 » |
|
Ik kijk ook altijd de afbeeldingen op e-bay en bepaal dan zelf de kwaliteit, daarom vind ik die houdertjes in Amerika wel handig dan weet je zeker dat de kwalteitsomschrijving klopt.
ik heb zelf een aantal weken geleden van deze persoon een cent 1924 gekocht in FDC met een mooie donkere kleur.
|
|
|
|
|
|
Alle €2 cc compleet, euro's Nederland compleet incl €5 €10 Zilver. Verzamelaar van koningkrijksmunten in FDC vanaf 1891 tot 2001
|
|
|
maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 17 Oktober 2008 - 21:43:52 » |
|
Ik kijk ook altijd de afbeeldingen op e-bay en bepaal dan zelf de kwaliteit, daarom vind ik die houdertjes in Amerika wel handig dan weet je zeker dat de kwalteitsomschrijving klopt.
ik heb zelf een aantal weken geleden van deze persoon een cent 1924 gekocht in FDC met een mooie donkere kleur.
ZOo das niet zo maar een munt jonge, laat zien man!  Wist je dat de moeilijkst cent is op FDC, met 100% origenele kleur, en dat hij nog hoger moet in de catalogus. Omdat hij bijna niet te vinden is  Ik heb hem zelf natuurlijk ook  Groetjes, Maarten
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 10:45:00 » |
|
Hoi Maarten hierbij de foto's,
ik weet dat deze de meest zeldzame cent van wilhermina is en had hem voor €80,- (gewonnen) op e-bay, vind ik zelf toch wel een goede koop.( heb de muntalmanak redelijk uit m'n hoofd geleerd de laastste 2 jaar)
De flitser van mijn camera heeft hem helaas lichter gemaakt dan dat hij is ook de glans is niet te zien, als je naar de veiling van Theo komt zal ik hem wel meenemen.
P.s nu onderweg uit Amerika: 1 cent 1907 en 5 cent 1957 beide in de kwaliteit MS 66 of te wel FDC, samen voor €70,-
Groet, Sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 10:55:31 » |
|
hehe dat is stuk minder dan ik voor geven heb. Maar zekker een mooi exemplaar hoor! Dit is die van mij 
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 11:14:40 » |
|
Ik had jouw foto's ook gebruikt als vergelijkings materiaal voor dat ik hem had gekocht, maar volgens jouw is hij dan ook FDC ( dan begin ik er ook al een beetje kijk op te krijgen!!!!)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 11:17:41 » |
|
Ik had jouw foto's ook gebruikt als vergelijkings materiaal voor dat ik hem had gekocht, maar volgens jouw is hij dan ook FDC ( dan begin ik er ook al een beetje kijk op te krijgen!!!!)
Ja hoor dit is hele mooie!! 1 cent 1907 heb ik zelf -fdc, alleen de kleur ontbreekt. Maar vindt 1896 en 1897 ook maar eens op fdc, met kleur  1897 staat veelste laag in de catalogus. Ik heb hem geen eens  Heb alle centen dubbel behalve die. Omdat ik hem toch wel direct in fdc wil kopen.
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|
sgtravel
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 11:23:40 » |
|
Die cent van 1907 heeft helaas ook geen orginele kleur, donker patina (zover ik dat van de foto's kon zien. de stuiver van 1957 heeft wel 100% kleur en glans, en ben ik erg blij mee. hopelijk heb ik ze dinsdag of woensdag binnen!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
maarten16
Senior lid

Geslacht: 
dit forum is echt gaaf!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Oktober 2008 - 11:25:10 » |
|
ooh leuk moet je wel laten zien op het forum he  ben er namelijk wel benieuwt naar. Hier mijn 1 cent 1907
|
|
|
|
|
|
Koningkrijk verzamelaar!
|
|
|
|