Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 07:43:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Twee euro CC Vaticaan 2008  (gelezen 3291 keer)
Genaro
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 13 November 2008 - 20:23:04 »

Vandaag kreeg ik reeds het bestelformulier binnen voor het Vatikaans jaarboek (66 euro) én de numisbrief (met bijhorende 2 €) van het Paulusjaar ... normaal volgt dit toch pas het jaar volgend op die uitgifte ?  (en voor zover ik het uitgifteprogramma 2008 op de site juist interpreteer staat deze uitgifte daar ook niet tussen)

Uitgiftedatum is 13.12.2008

Nog iemand gekregen ?

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #16 Gepost op: 13 November 2008 - 20:34:24 »

Vandaag kreeg ik reeds het bestelformulier binnen voor het Vatikaans jaarboek (66 euro) én de numisbrief (met bijhorende 2 €) van het Paulusjaar ... normaal volgt dit toch pas het jaar volgend op die uitgifte ?  (en voor zover ik het uitgifteprogramma 2008 op de site juist interpreteer staat deze uitgifte daar ook niet tussen)
@ Genaro,
Alle klanten van Vaticaanstad hebben dit gekregen; ze zijn er dit jaar inderdaad snel bij met de Numisbrief. Omdat de Numisbrief wordt beschouwd als een numismatische uitgifte staat deze niet in het overzicht van muntuitgiften op de website.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Genaro
Senior lid

« Antwoord #17 Gepost op: 13 November 2008 - 21:10:26 »

Rob,

DIT staat op de site van het Vatikaan (zie hieronder)

Zoals je merkt staat de numisbrief n.a.v. de 80e verjaardag van Popie Jopie wel degelijk vermeldt bij het programma 2008, weliswaar niet onder "coins" maar hij staat wel in het overzicht, deze nieuwe numisbrief staat NIET vermeldt.

Aangezien deze informatie hier nog nergens vermeldt stond vond ik het wel interessant om te posten, niet ?

PHILATELIC AND NUMISMATIC PROGRAMME FOR THE YEAR 2008

COINS

· 2008 Euro Coin Set - BU Version
8 coins (1 cent, 2 cent, 5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1euro, 2 euro)

· 2008 Euro Coin Set - Proof Version
8 coins (1 cent, 2 cent, 5 cent, 10 cent, 20 cent, 50 cent, 1euro, 2 euro)
with Silver Medal The Evangelists: Saint Luke

· 2 Euro Commemorative Bimetallic Coin
Year Dedicated to Saint Paul

· 5 Euro - Silver Celebrative Coin
World Youth Day – Sydney 2008

· 10 Euro - Silver Celebrative Coin
41st World Day of Peace

· Commemorative 20 and 50 Euro Gold Coins
MASTERPIECES OF SCULPTURE IN VATICAN CITY
“The Torso del Belvedere” and “the Pietà” (Year 1)

PHILATELIC AND NUMISMATIC COVER

80th Birthday of His Holiness Benedict XVI

STAMPS

1. Europa 2008 – The Letter
2. 150th Anniversary of the Lourdes Apparitions
3. V Centenary of the Sistine Chapel Frescoes of the Vault and Lunettes
4. 49th International Eucharistic Congress
5. World Youth Day – Sydney 2008
6. V Centenary of the Birth of Andrea Palladio
7. Visit of His Holiness Benedict XVI to the United Nations (joint issue with U.N.O.)
8. Year Dedicated to Saint Paul
9. The International Journeys of Benedict XVI in 2007
10. Christmas (joint issue with Germany)

POSTAL STATIONERY

- Postcards:
XII Ordinary General Assembly of the Synod of Bishops

- Aerogramme: 250th Anniversary of the Pontificate of Clement XII

YEAR BOOK

- Vaticano 2008

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #18 Gepost op: 13 November 2008 - 21:17:54 »

@ Genaro,
Zoals ik al zei: Ze zijn er dit jaar erg snel bij met de Numisbrief, wellicht sneller dan ze zelf hadden verwacht. En mogelijk daarom is de website niet meer helemaal up-to-date.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Genaro
Senior lid

« Antwoord #19 Gepost op: 13 November 2008 - 21:23:06 »

@ Genaro,
Zoals ik al zei: Ze zijn er dit jaar erg snel bij met de Numisbrief, wellicht sneller dan ze zelf hadden verwacht. En mogelijk daarom is de website niet meer helemaal up-to-date.
Rob Kooy

Ook te lijden gehad van de bankcrisis waardoor hun geldreserve is gedaald en ze dringend nieuwe inkomsten nodig hebben zeker  Grin  Wink
soit, ik zal er mij alvast ééntje bestellen om mee te blijven in deze collectie maar ik vind de prijszetting wel vreemd vergeleken met de 2 € munt die ik amper een paar dagen geleden binnenkreeg ...
robbyhoed
Volledig lid

« Antwoord #20 Gepost op: 13 November 2008 - 21:52:01 »

hallo,

ok op de foto gelet op de numisbrief? het is er een met de 80e verjaardag van de paus en niet van de nieuwe uitgav!

robby

Ik ben eurocirculatieverzamelaar vanaf 2002, Belgische Bu-sets verzamelaar en schatzoeker.
Genaro
Senior lid

« Antwoord #21 Gepost op: 14 November 2008 - 09:31:40 »

hallo,

ok op de foto gelet op de numisbrief? het is er een met de 80e verjaardag van de paus en niet van de nieuwe uitgav!

robby

Ja, ook gemerkt en nog iets dat me doet twijfelen is het formaat van de omslag (12 x 8 centimeter) ... vind ik wel heel klein, de vorige omslagen waren 12 x 15 (of nog iets meer zelf) ?   Undecided
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #22 Gepost op: 14 November 2008 - 11:47:05 »

@ Robby,
Het gebeurt wel vaker dat de afbeelding op de brochure afwijkt van de uiteindelijke uitgave. De brochure spreekt echter duidelijk over "Anno Paolino" = Paulusjaar.
En ook binnenin de brochure staan de namen van de ontwerper en graveur van de "Paulusjaar"-munt, Guido Veroi en Luciana de Simoni. De munt "80e verjaardag" staat op naam van Daniela Longo en Maria Carmela Colaneri.
Het gaat hier dus weldegelijk om de nieuwe uitgave 2008.
Rob Kooy

jacky007
groentje
*

« Antwoord #23 Gepost op: 16 November 2008 - 11:25:55 »

Kan er iemand mij eens vertellen wat er in het jaarboek van het Vaticaan zit.
De numisbrief heb ik al besteld.
Grtz
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #24 Gepost op: 16 November 2008 - 14:09:29 »

Kan er iemand mij eens vertellen wat er in het jaarboek van het Vaticaan zit.
Het jaarboek is niets anders dan een beschrijving (in vier talen: Frans, Duits, Engels, en Italiaans) met alle mogelijke bijzonderheden over de door Vaticaanstad in 2008 uitgegeven munten en postzegels en alle gebruikte poststempels.
Voor het geval dat je hoopt dat er ook postzegels en/of munten in zitten: Nee dus!
Rob Kooy

Genaro
Senior lid

« Antwoord #25 Gepost op: 19 Januari 2009 - 21:13:42 »

Vandaag CC-afboeking voor de Numisbrief gekregen.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: