Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 07:42:05 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 5 cent 1908 - diameter  (gelezen 782 keer)
Lauras_dad
full lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 13 Oktober 2008 - 21:56:34 »

Hallo,

Mocht dit reeds gemeld zijn - mijn excuses dan - ik ben niet zo thuis in nederlandse munten.

Toevallig heb ik hier een 5 cent 1908 voor mij, en zocht hem op in de nieuwe Krause. Hier staat een diameter van 12 mm vermeld, terwijl de munt 17.5 - 18 mm meet.
Lijkt me dus een foutje in de Krause - misschien dat iemand dit aan de verantwoordelijken kan melden ? Geen idee wie dit is, maar onder jullie zijn er zeker wel die daar weg mee weten.

Txs,

Frank

PS - op de online versie net dezelfde fout, maar dat lijkt me logisch...

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2008 - 08:31:21 »

@ Frank,
Het foutje staat al jarenlang in de Krause en is ook al meermalen aan hen gemeld.
Maar het is nog altijd niet gecorrigeerd. De juiste afmeting van dit type munt is 18 mm.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Oktober 2008 - 14:46:59 »

Hallo Rob,

Het verbaasde me al dat hierop nog niet gereageerd werd....

Sinds een paar dagen, bij het openen van dit forum en het raadplegen van "nieuwe" berichten, krijg ik niks meer te zien.

Ik bedoel de optie "toon nieuwe reacties op jouw berichten" en "toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek"

Nu ik mijn eigen bericht nakijk zie ik pas je antwoord.

Enig idee hoe dit komt ?

Txs voor de hulp alvast,

Even terugkomende op dat muntje - helpt het misschien iets als ik hiervoor nog een keer een mail stuur ? Waarschijnlijk niet, vermits jullie al verschillende pogingen ondernomen hebben....

Ook bij de Gietl Verlag heb ik een aantal dingen gemeld vorig jaar, benieuwd of die mensen daarop wel reageren - ik kreeg wel een bedankmailtje, dus wie weet....

Frank

« Laatste verandering: 14 Oktober 2008 - 14:49:53 door Lauras_dad » Gelogd
reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Oktober 2008 - 16:12:28 »

Hallo,

Mocht dit reeds gemeld zijn - mijn excuses dan - ik ben niet zo thuis in nederlandse munten.

Toevallig heb ik hier een 5 cent 1908 voor mij, en zocht hem op in de nieuwe Krause. Hier staat een diameter van 12 mm vermeld, terwijl de munt 17.5 - 18 mm meet.
Lijkt me dus een foutje in de Krause - misschien dat iemand dit aan de verantwoordelijken kan melden ? Geen idee wie dit is, maar onder jullie zijn er zeker wel die daar weg mee weten.

Txs,

Frank

PS - op de online versie net dezelfde fout, maar dat lijkt me logisch...

PS - op de online versie net dezelfde fout, maar dat lijkt me logisch...? zou je daar een link van kunnen sturen?

Alvast bedankt
Groetjes Rene
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Oktober 2008 - 21:25:23 »

zou je daar een link van kunnen sturen?
Alvast bedankt
Groetjes Rene
www.numismaster.com
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: