heej,
ik heb een tip! Neem voortaan een weegschaaltje mee! Doe ik af en toe, een munthouder weegt ongeveer 2 gram, de rijksdaalder wegen in de oorspronkelijke houder, en klaar is je verklaring: vals/echt.
En neem een loepje mee, ik bekijk de munt heel nauwkeurig, neem de tijd, bij twijfel: NIET KOPEN!
Dutchcoin
Deze nep rijksdaalder weegt 25,2 gram, als ie dan ook nog in een munthouder zit, kan je dus niet bepalen of ie echt is , afgaande op 't gewicht.
en als je niet weet hoe een echte riks uit 1840 er uit hoort te zien, heb je aan een loupe ook niet veel.
@Taurus,
aan de hand van de foto durf ik wel te stellen dat de handelaar al wist dat het een vals exemplaar was,
hij heeft je dus bewust opgelicht, en neemt 'm daarom ook niet terug.
een betere tip is wellicht om voor jouw ""onbekende munten "" alleen te kopen bij een handelaar die:
A. goed bekend staat B. Lid is van de NVMH C. en met een factuur en beschrijving / foto erbij
het voordeel van zo'n grote muntenbeurs is dat je verschillende exemplaren eerst goed had kunnen bekijken en vergelijken, en dan daarna pas een exemplaar aanschaffen.
m.i. ben jezelf voor een klein gedeelte medeschuldig, omdat je je huiswerk niet goed gedaan hebt,
en van een onbekende en niet bij de NVMH aangesloten ""handelaar"" hebt gekocht.
benieuwd wat je nou voor deze nep riks eigenlijk betaald hebt