Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 14:22:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: reinigen romeinse munten  (gelezen 7062 keer)
silentjerry
groentje
*

« Gepost op: 30 Augustus 2008 - 08:55:38 »

hallo,
ik ben een beginnend verzamelaar
ik heb enkele romeinse munten denk ik toch
hoe kan ik deze het beste reinigen
en waar kan ik info vinden over deze munten

dank bij voorbaat
jerry
Matthias
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Augustus 2008 - 12:27:21 »

Hallo,

informatie kan ik niet geven maar ik kan wel zeggen: soms door het poetsen van de munt kan het veel waarde verliezen. Dat is het enige wat ik kan zeggen.

,mvg Matthias
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Augustus 2008 - 12:38:10 »

Hallo Jerry,
Alleereerst van harte Cheesy welkom op dit gezellige en informatieve muntenforum.
Het is niet altijd nodig om Romeinse munten te reinigen tenzij ze extreem vervuid zijn. Tenslotte zijn het munten van 1550 tot meer dan 2000 jaar oud, dus niemand verwacht dat ze er nog als fonkelnieuw uitzien. Veel soorten van verontreinging (patina) zijn door verzamelaars juist zeer gezocht.
Wil je tóch reinigen dan vind je in deze rubriek ("Reinigen") ettelijke tips voor het veilig reinigen van munten van allerlei metalen.
In de rubriek "Romeinen" worden diverse websites genoemd waar je allerlei informatie over Romeinse munten kunt vinden. Maar het zal niet eenvoudig zijn, want er zijn onnoemelijk veel verschillende Romeinse munten.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
silentjerry
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2008 - 08:06:55 »

hallo,
ok dank je dan reinig ik ze niet
ik vroeg het maar omdat ze op het moment nogal onduidelijk zijn maar ik zal zo zoeken dat is het leuke aan verzamelen he dat zoeken   alle dat vindt ik toch

groetjes jerry
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: