Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 14:09:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Wanneer is geld waar  (gelezen 1015 keer)
guillaume
groentje
*

« Gepost op: 22 Augustus 2008 - 12:51:48 »

Hallo, ik heb een hele pak munten gevonden thuis, maar nu is mijn vraag, vanaf wanneer zijn ze iets waard, mijn oudste is 1949 denk ik, en kan je de frankmunten nog inruilen in de bank voor euro's, graag snelle reactie
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2008 - 13:08:38 »

Hallo Guillaume,
Allereerst van harte Cheesy welkom op dit gezellige en informatieve muntenforum.
Belgische frankmunten kunnen al sinds 31 december 2004 niet langer bij de bank worden omgeruild voor euro's.
De ouderdom van een munt zegt helemaal niets over de waarde. Zo zijn er vele Romeinse munten van bijna 2000 jaar oud die een heel stuk minder waard zijn dan bijvoorbeeld een 2 euromunt 2007 van Monaco.
Van belang voor de waarde is de zeldzaamheid en de vraag vanuit verzamelaarskringen. Mooi bewaarde munten zonder sporen van slijtage zijn altijd waardevoller dan een munt die duidelijk gecirculeerd heeft. De meeste moderne munten zijn geslagen in grote aantallen en daarom allerminst zeldzaam. Er zijn er na de omwisseling naar de euro ook nog meer dan voldoende overgebleven, zodat vrijwel niemand nog naar deze munten op zoek is.
Rob Kooy 

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
guillaume
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Augustus 2008 - 13:22:07 »

ik heb ontdekt dat ik bijna een hele verzameling van 1fr belgische munten heb vanaf 1951 tot 1981 met de ontbrekende jaren 1954 1956 1960 1961 1962 1968 1971 1973, is dit iets waard, zoja hoeveel
peterpaul31
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Augustus 2008 - 13:25:29 »

Volgens mij is dit een duidelijk geval van WDGEVG.

(wat de gek er voor geeft). Cheesy

groeten,
Peter Paul

guillaume
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Augustus 2008 - 13:27:02 »

ik begrijp je niet
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Augustus 2008 - 14:21:04 »

Laat ik het dan anders zeggen: Op muntenbeurzen liggen dergelijke muntjes in een grote bak met de tekst: "Uitzoeken, 10 eurocent per stuk". En eigenlijk is dat bedrag nog te veel gevraagd ... Sad
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: