Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 14:01:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gulden munten (vraag)  (gelezen 1040 keer)
mug
groentje
*

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 18 Augustus 2008 - 17:51:17 »

in de periode van de gulden, ben ik gewoon uit fun dubbeltjes gaan sparen. Hierbij niet kijkende naar jaartallen. alleen zo af en toe sorteerde ik de munten wel op jaartal. Wat ik me er nog van herinneren kan waren er altijd veel dubbeltjes uit de jaren   79-80-81. Maar goed om een lang verhaal kort te houden
op een gegeven moment ben ik gestopt met sparen. 

Toen de euro gekomen is ben ik direct serieus gaan sparen, alle euromunten van alle landen en jaartallen compleet proberen te krijgen.

nu ik zo serieus met de euro's bezig ben. heb ik er spijt van dat ik al mn dubbeltjes weggedaan heb.
ik loop nu met de gedachten om te proberen alle gulden munten te gaan sparen. Alleen nu komt het probleem ze zijn niet meer in omloop. Ik weet dat een heleboel mensen allemaal een paar gulden munten bewaard hebben. heb ik zelf ook gedaan.

Mijn vraag is nu: Wanneer ik een advertensie plaats op markplaats of in een lokale krant. Hoe groot is de kans dat mensen er op reageren en hun guldens aanbieden.

manueleurotje
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Augustus 2008 - 18:04:55 »

hoe groot de kans is is moeilijk in te schatten, wat ik wel weet is dat er van de jaren 1948-2001 de guldenmunten vrij makkelijk en goedkoop te krijgen zijn, er zijn er nog genoeg van, alleen enkele jaartallen kunnen wat duurder zijn.

mvg

manuel
Mr Proper
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Augustus 2008 - 19:08:06 »

De guldenmunten van 1980 - 2001 (m.u.v. de 10 en 50 guldenmunten) zijn voor minder dan €100 te bekomen in FDC-setjes. Die munten zijn bijna niets meer waard. Ik heb zelfs een keer een muntset van 1996 inclusief verzendkosten voor minder dan de nominale waarde kunnen bekomen.

Euro en guldenverzamelaar. Inmiddels 474 euromunten uit 18 eurolanden.
*M.
Volledig lid

als een olifant in de porseleinkast lopen!

« Antwoord #3 Gepost op: 06 September 2008 - 18:09:23 »

Wink
« Laatste verandering: 23 Juni 2010 - 19:49:28 door M. » Gelogd
reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #4 Gepost op: 06 September 2008 - 18:36:05 »

Zo goed kon je het je toch niet herinneren want 1981 daar zijn geen muntjes van in nederland  Wink
Je zal 1982 bedoelen de eerste reeks van Beatrix.

Bovendien zou ik zelf geen advertentie plaatsen maar rustig rondkijken.
Als je er zelf een advertentie zet komen er meestal de mensen op af die een topprijs willen hebben.
Wat Mikkey99 al schreef erstaan vaak genoeg compleete albums op marktplaats voor de nominaale waarde en minder.

Echte zeldzame jaren zitten er bij juliana al niet tussen.
Dat begint pas bij beatrix.
Met name de rijksdaalders (knaak / 2,5 gulden) en de 5 gulden munten.
Deze zijn de latere jaren wat moeilijker van te krijgen geweest.

Rene
« Laatste verandering: 06 September 2008 - 18:38:55 door reneke » Gelogd
Munthunter
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 28 September 2008 - 09:11:22 »

Zoals Mr Proper al aangeeft,  'FDC setjes kopen'!

Ikzelf heb het geluk gehad om heel goedkoop een hele verzameling te kunnen kopen die waterschade hebben geleden. Gevolg dat de kartonnen boekjes zeer slecht waren, maar de munten nu als FDC in munthouders in mijn mappen zitten. Ik heb ook alle setjes nogmaals in supernette kwaliteit in de boekjes, allen via handelaren en veilingsites verkregen. En ja... voor weinig.

Succes Mug, ik ben benieuwd hoe het je afgaat, let wel op het is verslavend, maar dat wist je vast al door die Euro's  Wink

Gr. Jeroen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: