schelemunt
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: 13 Augustus 2008 - 22:29:09 » |
|
Iemand interesse in deze vermoorde munt? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lumi
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Augustus 2008 - 22:49:56 » |
|
Als je deze "vermoorde munt" te koop aanbiedt moet je dit doen in de daarvoor bestemde rubriek en dan met prijsvermelding.
Zet hem ook niet te hoog in (prijs), want vraag naar dit soort munten is er niet....
Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2008 - 23:06:19 » |
|
De opbrengst zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Tijdens de Duitse bezetting werden deze munten uitgezaagd om als sieraad te kunnen dragen, en er is best wel vraag naar dit soort "oorlogsdocumenten". Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
Lumi
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 08:51:24 » |
|
Dit soort "oorlogsdocumenten" komen met grote regelmaat voorbij, dus zeldzaam zijn ze niet. Waarom zou de opbrengst dan mee vallen? Ik denk niet dat het een meerwaarde heeft ten opzichte van een hele rijksdaalder.
Ooit is er een topic geweest waar de kloppen op munten tijdens de oorlog werden behandeld, OZO oranje zal overwinnen en ook de Wilhelmina munten met Wilhelmina in Londen. Er werd gesuggereerd dat dit ook hedendaags werk kan zijn, gemaakt door hobbyisten die een extra zakcentje willen verdienen.......
Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
schelemunt
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 08:59:24 » |
|
In de daarvoor bestemde rubriek? Daar staat hij naar mijn idee. Het was meer bedoeld als grapje omdat ik me werkelijk niet voor kan stellen dat iemand hier interesse in heeft. Ik vind het wel een knap staaltje werk, want het is heel netjes gedaan. Mocht er toevallig iemand zijn die denkt: "Goh, die wil ik hebben!" dan is daar over te praten.  Op dit moment gooi ik niks direct in de verkoop. Ik wil eerst weten wat deze erfenis inhoudt en waard is!  Het is in ieder geval een goeie duik in de geschiedenis en die lessen heb ik vroeger volgens mij veel slapend doorgebracht.  Groetjes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rtholen
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 11:59:53 » |
|
Zelf ken ik diverse verzamelaars die dit soort stukken erg kunnen waarderen, zoals Rob al zei. Jammergenoeg bezit ik zo een soort gelijk stuk reeds.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 12:27:10 » |
|
Goh, die wil ik zeker wel hebben = kopen  cat. waarde is 20 euro in Prachtig voor de meeste riksen van Willemien. dat is ie m.i. ook zeker waard.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
schelemunt
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 16:17:00 » |
|
@andres Het is Willemien uit 1930. Is dit ding 20 euro waard?  En je wil hem hebben = kopen?  Ga je haar ook aan een kettinkje dragen dan? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
willemo
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 17:24:03 » |
|
...Het was meer bedoeld als grapje omdat ik me werkelijk niet voor kan stellen dat iemand hier interesse in heeft. Ik vind het wel een knap staaltje werk, want het is heel netjes gedaan.... Dit soort stukken was (vooral) vroeger een geliefd sieraad. Tegenwoordig zijn er verzamelaars die dit leuk vinden als curiosa. 20 euro die Andres noemt is naar mijn mening, ook de marktwaarde. Je ziet ze zo af en toe op curiosamarkten. Ga je haar ook aan een kettinkje dragen dan?  jij geen behoefte aan??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 18:23:52 » |
|
Ja, ik ga 'm ook dragen aan een Oranje lintje, maar alleen op Koninginedag  dan poets ik 'm wel eerst flink op met een tandenborstel  en of tie 20euro waard is  weet ik niet, ik geef 't er in ieder geval voor 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lumi
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 19:33:58 » |
|
Dat is een leuke opbrengst, 20 euro. Maar natuurlijk geldt voor dit soort munten dat ze waard zijn wat een gek (niet persoonlijk bedoelt  ) er voor geeft. Ik vindt het in ieder geval te veel. Als voorbeeld enkele andere exemplaren uit mijn eigen verzameling, allen gekocht voor minder dan 5 euro per stuk. Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
marotick
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 21:06:21 » |
|
Hier vind je heel veel uitgezaagde munten: http://coincutter.com/osc/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lumi
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Augustus 2008 - 22:38:38 » |
|
Mooie site  Deze geeft wel heel duidelijk aan dat heden ten dagen nog altijd munten worden uitgezaagd...... Maar ik moet wel dat de rijksdaalder uit 1961 super is  Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
willemo
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Augustus 2008 - 10:52:34 » |
|
Als voorbeeld enkele andere exemplaren uit mijn eigen verzameling, allen gekocht voor minder dan 5 euro per stuk.
Ludo
 wou wat heb ik verkeerd gedaan?? heb je een adresje? Gr Willemo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lumi
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 15 Augustus 2008 - 12:23:17 » |
|
Als voorbeeld enkele andere exemplaren uit mijn eigen verzameling, allen gekocht voor minder dan 5 euro per stuk.
Ludo
 wou wat heb ik verkeerd gedaan?? heb je een adresje? Gr Willemo Nee, een adresje heb ik niet. Dit is gewoon een zaak van geduld, blijven zoeken en een beetje geluk  Ludo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|