Ik heb een voorzover ik kan nagaan bijzondere munt in mijn bezit en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Ik ben geen verzamelaar of handelaar en heb deze munt bij toeval in m'n bezit gekregen.
Na wat speurwerk op google blijkt deze munt dusdanig veel waard te zijn dat ik deze graag zou verkopen. Het gaat om een Kweichow Auto Dollar (chinese munt). De munt is kwalitatief gezien vergelijkbaar of misschien zelfs beter dan de hier vermelde munt:
http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=42&lot=248. Ik twijfel er niet aan dat de munt echt is.
Nu is het zo dat de munt geen NGC oid keurmerk heeft. Het zit wel in een net kartonnen hoesje.
Is zo'n keurmerk een absolute must om een dergelijke munt te verkopen? Is zo'n keurmerk in Nederland of Belgie te verkrijgen?
En het eventuele verkooptraject. Is er in de lage landen vraag naar een dergelijke munt of is het wellicht verstandig om, ondanks de lage dollarkoers, het in de VS te proberen? Via Ebay lijkt me bijzonder moeilijk gezien de waarde, en het feit dat ik geen historie heb op ebay met het kopen/verkopen van munten. Zal misschien moeilijk worden om serieus genomen worden. Daarnaast ben ik wat huiverig voor ebay. Zeker met dergelijke bedragen.
Misschien dat iemand me wat advies kan geven?