Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 13:35:27 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vraagje 2 euro CC's San Marino  (gelezen 952 keer)
chobbit
groentje
*

« Gepost op: 30 Juli 2008 - 20:00:14 »

Goedenavond Heren,

ik heb vandaag wat speciale 2 euro's van San Marino binnengekregen in de originele munthouders. Nu heb ik een vraag aan jullie. Ik stop zelf mijn 2 euromunten het liefst in een munthouder en dan in een album, maar ik heb het idee dat wanneer ik de munt uit de blister zou willen bevrijden ik de hele blister moet slopen. Zie ik een opening over het hoofd of moet ik gewoon gaan slopen?
Wellicht hebben jullie wat tips uit eigen ervaring met deze blisters??

mvg
robin
Matthias
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2008 - 20:41:22 »

hey Robin

Gaat het over de nieuwste? dan is er misschien op de achterkant waar de euromunt aan gevestigd is zie je meestal rechtsvanonder pijltjes, het is niet bij alle bu moet ik zeggen! daar kun je het dan opentrekken. Maar soms vind ik het zonde om de blister weg te doen maar ik twijfel of ik het zo in een koffer zou steken of in de blister laten?

,mvg Matthias
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Juli 2008 - 08:19:25 »

De blisters van de 2 € CC's van San Marino zijn hoe dan ook niet opnieuw te gebruiken. Wanneer de blister geopend wordt verschijnt er (evenals bij sommige Italiaanse FDC-sets) een tekst die waarschuwt dat de blister geopend is geweest.
Iet wat mij nooit heeft belet om elke blister te openen omdat ik munten verzamel en geen verpakkingen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Juli 2008 - 10:43:55 »

Bestaat er eigenlijk een trucje om die harde blistertjes te openen en eventueel te kunnen hergebruiken ?
Ik lees net van Rob dat de Italianen daarop al iets gevonden hebben, met een tekst als beveiliging, maar er zijn wel meerdere landen die dit systeem gebruiken voor hun BU's - Spanje, Duitsland......

De Duitsers heb ik momenteel gewoon opengeknipt en weggezwierd hoor, maar ik vraag me toch af of ze niet te openen en te hergebruiken zijn op één of andere manier - eerlijk gezegd betwijfel ik het, maar wie weet heeft iemand daar iets op gevonden ?

Frank
chobbit
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Juli 2008 - 14:12:37 »

het gaat in mijn geval om de 2 euro CC's van Galileo Galilei en die van Giuseppe Garibaldi dus 2005 en 2007.
Ik vind dat ze van die van 2005 echt een kunstwerkje hebben gemaakt, maar wil hem er toch graag uithebben. Ik zie echter nergens een soort openingetje of iets dat erop wijst dat de verpakking uit 2 lagen bestaat die makkelijk van elkaar zijn te halen. Zal ik rondom de munt een cirkel moeten snijden of de verpakking verknippen?? Het liefst hou ik hem zo heel mogelijk.

mvg
robin
Lauras_dad
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2008 - 15:51:58 »

Ik heb er ook lang over getwijfeld, inderdaad, ze maken er echt werk van in San Marino, maar zoals zeer vaak eerder gezegd, al die BU's en 2 Euro's in hun mapjes, het wordt een onoverzichtelijk rommeltje, waar je dan uiteindelijk ook geen overzicht meer over hebt, en dus ook weinig plezier.
Dan maar de schaar erin en alles mooi éénvormig in muntenhouders......

F
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: