Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 12:40:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Belgische munt Leopold II Roi Des Belges 1869  (gelezen 2076 keer)
Kamiel
groentje
*

« Gepost op: 12 Juni 2008 - 20:21:39 »

Ik keen onlangs door de spullen van mijn oma en vond er een Munt van 5 Belgishe Frank uit 1869 tussen, nu vroeg ik me af hoeveel dit muntstuk waard was.
Op de munt staat langs de ene zeide L'union fait la Force, 5F, (vermoedelijk) het belgish wapenschild (leeuw, kroon en krans er rond) en het jaartal 1869
Op de andere zeide: "Leopold II Roi Des Belges" en de afbeelding van leopold 2
en op de rand staat geschreven "Die Protege La Belgique ***"

Ik heb ook 3 Biljetten van 100 frank uit 1972 en 1974. Ook van deze vroeg ik me af hoeveel ze bij verzamelaars waard zijn.
De ene zeide is in het frans:
100 Banque Nationale de Belgique
Cent Francs
Payables avue
een afbeelding, wat "codes"
een handtekening van "le gouverneur"
en de datum (13.05.74)(18.01.74)(11.04.72)

op de andere zeide in het nederlands: "Nationale Bank Van Belgie"
Honderd Frank
Betalbaar op zicht
en een handtekening van de schatbewaarder en de gouverneur
en links beneden "De namaker wordr met dwangarbeid gestraft (art.173 van het strafwetboek)
« Laatste verandering: 12 Juni 2008 - 20:32:50 door Kamiel » Gelogd
misslagske
full lid

Geslacht: Man

Verzamelaar van Belgische misslagen & vervalsingen

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Juni 2008 - 21:21:11 »

Het muntstuk zal minstens zijn gewicht aan zilver waard zijn, wat toch op dit moment een dikke 7 euro is. Jammergenoeg zijn van deze stukken een enorm hoog aantal geslagen per jaar, waardoor enkel de enorm mooi bewaarde stukken die zilverprijs overstijgen. Ik heb zelf al stukken in nagenoeg perfecte kwaliteit zien verkocht worden aan 15-20 euro, wat toch wel een beetje triest is eigelijk, voor stukken die zo oud zijn en zoveel geschiedenis in zich meedragen.

De 100 Frank biljetten van Lombard zijn helaas nog niet oud genoeg om een echte meerwaarde te krijgen. Ik vermoed dat deze in gebruikte staat zijn, en daardoor maar ergens rond de 3-5 euro waard zullen zijn.
In nieuwstaat verhandelen deze biljetten zich zo rond de 10-12 euro

Mvg,

Misslagske

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: