Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 12:36:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: bronzen follis van keizer Constantijn de Grote  (gelezen 1565 keer)
maarten16
Senior lid

Geslacht: Man

dit forum is echt gaaf!

« Gepost op: 06 Juni 2008 - 15:29:35 »

Ik heb deze munt gekocht , het is bodem vondst en is ongeveer kwaliteit -pr. Dit is de info die ik er over heb!

Voorzijde: gehelmde kurasbuste van Constantijn naar rechts: CONST-ANTINVS AVG

Keerzijde: Twee gebonden gevangenen rug aan rug met daartussen standaard met daarop: VOT XX, daaromheen: VIRTVS EXCERCIT. In afsnede: P*T

Geslagen te Ticinum (Pavia, Italie) 319-320 n.Chr. Determinatie: RIC VII Ticinum 122 (R2)  Een mooie munt in de kwaliteit rond prachtig. Betreft echter een vondstexemplaar met  sporen van verblijf in de bodem. Vooral op de Kz is corrosie te zien aan de randen en boven de vaandel.   Detail haren en versiering helm zijn echter heel duidelijk te zien.

Maar wat ik niet weet hoeveel deze ongeveer waard is? Is deze nou echt zeer zeldzaam?

groetjes maarten
« Laatste verandering: 06 Juni 2008 - 15:32:44 door maarten16 » Gelogd

Koningkrijk verzamelaar!
gantois321
full lid

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2008 - 12:38:18 »

mooi gehelmd portret
achterkant eigenlijk slecht

voor mij is die munt 5 euro waard, nu gezien het mooie portret misschien maximum 10 als iemand interesse heeft
lotjuh
groentje
*

Geslacht: Man

carpe diem, vita brevis est

« Antwoord #2 Gepost op: 14 September 2008 - 16:18:25 »

Constantine I:   CONST-ANTINVS AVG   Gehelmd en geharnast   VIRTVS-EXERCIT   P star T      RIC VII Ticinum 122 r2   319-320 AD

Gr.

Lotjuh
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: