B€lmunt
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Gepost op: 27 Mei 2008 - 09:05:22 » |
|
Volgens Wikipedia staan volgende munten reeds gepland voor 2009: Duitsland: De Ludwigskirche in Saarbrücken, Saarland (vierde uit de 'Bundesländer'-serie) (Februari 2009) (Foto) Alle landen: 10 jaar euro (Januari 2009) (Foto) Luxemburg: 90e Verjaardag van de troonsbestijging van Groothertogin Charlotte (Februari 2009) Finland: Finse oorlog 1808-1809
|
|
|
|
« Laatste verandering: 27 Mei 2008 - 09:28:42 door B€lmunt »
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Mei 2008 - 09:18:50 » |
|
Wanneer dat inderdaad in Wikipedia staat, dan zitten ze ernaast wat Luxemburg betreft: Luxemburg 2009 : 90e verjaardag van de troonsbestijging door groothertogin Charlotte. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
B€lmunt
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Mei 2008 - 09:21:11 » |
|
@ Robkooy
Inderdaad, sorry verkeerd over genomen.
mijn excuses
heb ondertussen aangepast
|
|
|
|
« Laatste verandering: 27 Mei 2008 - 09:29:34 door B€lmunt »
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Juli 2008 - 22:30:28 » |
|
Ook Slowakije komt in 2009 met een tweede speciale 2 euro munt. Behalve de 2 € "Tien jaar EMU" die al begin 2009 uitkomt geven ze ook nog een 2 € commemorative uit ter herdenking van de 20e verjaardag van de opstand van 17 november 1989, de "Fluwelen Revolutie", die leidde tot de val van het communisme in Slovakije dat daardoor voor het eerst sinds de 2e wereldoorlog vrijheid en onafhankelijkheid verkreeg. De tweede 2 € commemorative verschijnt in novermber 2009; het oplagecijfer zal vermoedelijk 1.000.000 stuks zijn. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
larryman
groentje
Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juli 2008 - 09:05:42 » |
|
Finland: Finse oorlog 1808-1809
Was deze niet gepland voor 2008? Of brengt Finland dit jaar geen 2€ CC uit?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juli 2008 - 09:33:45 » |
|
Finland: Finse oorlog 1808-1809 Was deze niet gepland voor 2008? Of brengt Finland dit jaar geen 2€ CC uit? @ Larryman, De uitgave van de 2 € CC "Finse Oorlog" is verplaatst naar 2009 omdat Finland in 2008 eerst nog een andere 2 € CC uitbrengt. Zie de desbetreffende thread. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
larryman
groentje
Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Juli 2008 - 14:56:11 » |
|
Ok bedankt voor de info, Rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
llinde
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 23 September 2008 - 08:28:42 » |
|
Als je gewoon naar de uitgiftepolitiek van Portugal kijkt de laatste jaren, dan zou het logisch zijn dat er volgend jaar 2 munten worden uitgegeven. In de lijn der verwachtingen zou er dan ook weer geen 2 euro voor de circulatie worden uitgegeven. Totdat er andere informatie komt lijkt de informatie van dat Duitse muntenforum dus gewoon logisch.
|
|
|
|
|
|
Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
|
|
|
|
Lauras_dad
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 September 2008 - 09:02:03 » |
|
m.a.w. lees : een degoutant dure FDC en BU-set Portugal in 2009 - nog maar eens  F
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bernard3
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Oktober 2008 - 20:18:24 » |
|
Weet iemand waar je de Nederlandse 2 euro "10 jaar euro" kunt gaan verkrijgen. Kan dit bij de bank? En moet je dan maar hopen dat je geen samengestelde rol treft?
Alvast bedankt,
Bernard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 05 Oktober 2008 - 21:28:20 » |
|
Weet iemand waar je de Nederlandse 2 euro "10 jaar euro" kunt gaan verkrijgen. Kan dit bij de bank? En moet je dan maar hopen dat je geen samengestelde rol treft?
@ Bernard, Hierover is nog niets bekend gemaakt, maar daarvoor is het ook nog een beetje te vroeg. Wat je tweede vraag betreft: Alleen originele rollen zijn verpakt in het originele KNM-rollenpapier. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
llinde
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Oktober 2008 - 06:31:01 » |
|
Alleen originele rollen zijn verpakt in het originele KNM-rollenpapier.
Het spijt me je te moeten tegenspreken, maar dit is niet altijd waar. In 2002 heb ik diverse rollen gehad met KNM papier erom waarin gebruikte munten zaten... Net zo goed overigens komen nieuwe munten in rollen zonder KNM papier voor. Luit
|
|
|
|
|
|
Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Oktober 2008 - 09:26:31 » |
|
Het spijt me je te moeten tegenspreken, maar dit is niet altijd waar. In 2002 heb ik diverse rollen gehad met KNM papier erom waarin gebruikte munten zaten... Net zo goed overigens komen nieuwe munten in rollen zonder KNM papier voor. @ Luit, Voor wat betreft 2002 klopt dat inderdaad, maar ondertussen zijn we zes jaar verder. En heb je de laatste tijd nog muntrollen in KNM papier gezien waarin gebruikte munten zitten? Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Munthunter
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 06 Oktober 2008 - 12:18:45 » |
|
De 2 Euromunten van het verdrag van Rome (Nederland) haalde ik op bij het postkantoor (zit hier samen met de Postbank overigens) Deze haalde ik tegelijk met het Michiel de Ruijyter vijfje.
Ik snap alleen die samengesteelde rollen niet. Je wilt toch de 2 Euro CC 2009? Deze zitten zover als ik weet allemaal UNC bij elkaar in de rol, dus niet samengesteld. Of hebben we het hier tegelijk over de normale circulatie 2 Euro en gaat de vraag van Bernard een hele andere kant op? Bij het VvR had ik dus muntrollen waarin enkel VvR 2 Eurostukken zaten... Dit geldt volgens mij ook voor de andere landen toch? Althans bij mij wel, mits het om een CC UNC 2 euromunt gaat.
Gr. Jeroen
|
|
|
|
« Laatste verandering: 06 Januari 2009 - 10:25:12 door Munthunter »
|
|
|
|
|
|
Bernard3
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 06 Oktober 2008 - 15:22:04 » |
|
@ Jeroen,
Mijn vraag was inderdaad of je de 2 euro cc 2009 bij de bank (of dus bij het postkantoor) per rol voor nominale waarde kunt verkrijgen en je dus specifiek kunt vragen naar deze (en geen gewone rol kreeg) rol. Maar je kunt de rollen dus kennelijk net als bijv. de zilveren vijfjes op het postkantoor krijgen. Daarmee is mijn vraag beantwoord. Bedankt!
Bernard
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|