Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 11:53:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ducaton Albrecht en Isabella 1619 Antwerpen vals?  (gelezen 1776 keer)
Nico
Senior lid

Leicester stoter 1586

« Gepost op: 27 April 2008 - 12:17:51 »

Hallo,
Deze 2 aanbiedingen op Ebay lijken sterk op elkaar, volgens mij is het dezelfde munt.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=320238531211&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=011

en:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360046321274&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze vals zijn, maar ik vind de A's aan de wapenkant maar raar. Mij is eens verteld dat een "volgelopen" letter waarschijnlijk gegoten is, en dus vals.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening.

Groeten, Nico.

andres
full lid

« Antwoord #1 Gepost op: 27 April 2008 - 14:11:31 »

Hallo Nico,

Het is m.i. inderdaad één en dezelfde munt, scherp opgemerkt  Smiley en dat kan natuurlijk niet als het een originele betreft.

Zou dit het laatste model zijn uit China ? Het gewicht wat genoemd word in de beschrijving is wel goed
met 32,24 gram alsook de diameter met 43mm. De munt kan natuurlijk wat dikker zijn als normaal,
of ze gebruiken nu inmiddels gewoon echt zilver Huh
ze zien er beide m.i. overigens wel heel origineel uit.
Ik heb zelf ook zo'n Ducaton uit 1619, maar die komt uit 't vliegend Hert en is niet echt geschikt als vergelijking omdat ie in Brussel is gemunt.

Andres

Nico
Senior lid

Leicester stoter 1586

« Antwoord #2 Gepost op: 27 April 2008 - 15:10:36 »

Hallo Andres,
Bedankt voor je reactie. Eén veiling is al beeindigd, de andere net begonnen. Dus het zou dezelfde munt kunnen zijn.
Nico.
andres
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 27 April 2008 - 16:35:03 »

Nico,

Ik ga er wel vanuit dat het 2 verschillende munten zijn,aangeboden door 2 verschillende duitse verkopers.
de munten zien er identiek uit incl. slijtagesporen en beschadigingen,en dat kan geen toeval zijn.

het zijn dus m.i. 2 vervalsingen uit dezelfde bron. aangezien het momenteel wemelt van chinese nepperds
op eBay van dit soort munten die er ook nogeens bedriegelijk goed uit zien, vermoed ik dat ze beide ""made in China"" zijn.

Andre

Nico
Senior lid

Leicester stoter 1586

« Antwoord #4 Gepost op: 27 April 2008 - 18:43:21 »

Hallo Andre, dan ben ik in ieder geval blij, dat ik er niet ingetrapt ben.
Ik heb wel overwogen mee te bieden, de uiteindelijke prijs is helemaal niet te hoog, indien de munt echt zou zijn. Blijkbaar kun je op Ebay geen munten meer kopen zonder het risiko belazerd te worden Angry
Nico.
AlexanderB
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #5 Gepost op: 28 April 2008 - 08:29:50 »

of ze gebruiken nu inmiddels gewoon echt zilver Huh
Inmiddels gebruiken de Chinezen inderdaad echt zilver. Ik heb al een aanbieding gehad een partij Morgan Dollars van 90% zilver te kopen voor een zeer schappelijke prijs, vergeleken met de cataloguswaarden van sommige jaartallen. Mij is ook nog eens de keuze geboden of ik er wel of niet het woord replica in gestempeld wilde hebben. Voor mensen met kwade bedoelingen kan dit dus een aardige inkomstenbron vormen  Undecided

» AlexanderB «
andres
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 28 April 2008 - 16:30:41 »

Ik wist al dat ze valse cobs van 8 realen in zilver namaken, blijkbaar is nu echt het hek van de dam,
en via die duitse verkopers lijkt het allemaal bedriegelijk echt.
ik ga er nu maar van uit dat iedere zilveren antieke/oude munt op eBay / MP in principe eem ""made in China""
exemplaar kan zijn. 

vanaf nu kan je maar beter alleen nog via de erkende munthandel of erkende veiling dit soort munten aanschaffen. op eBay en MP loop je nu inderdaad grote kans zo'n chinees aan de haak te slaan.
overigens is de marktwaarde van een ""echte"" ducaton uit 1619 in deze kwaliteit zo'n $ 1000,-

Andres

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: