Hallo Mike, en de rest...
Ik heb een tijdje terug een Muntalmanak 2006 gekocht van het NVMH, behorende bij het handboek van de Nederlandse Provinciale Muntslag 1573-1806 (1ste editie) "van de voormalige Provincies, steden en heerlijkheden alsmede de gouden, zilveren en koperen afslagen" Deel 1. Holland, West Friesland, Zeeland en Utrecht.
Zo meer staat er niet op de kaft. Het is een prettig boekje, gelijk qua afmeting als de gewone almanak van het Nederlandse geld.
Van vele munten worden afbeeldingen en prijsindicaties gegeven, wat voor mij erg prettig is gezien ik dan de waarde van de munt, als beginnend verzamelaar, wat makkelijker kan achterhalen. Moet wel zeggen dat de prijzen soms er hoog lijken. De waardes zijn opgesplitst in F, ZF en P.
Op de site van de NVMH kun je een klein PDF-je vinden welke verwijst naar deze twee boekwerken, zie de link hieronder:
http://www.nvmh.nl/Affiche%20A3%20fc.pdfJammer genoeg kan ik geen vervolg delen vinden (deel 2.) van bijvoorbeeld Overijssel, Groningen en Ommelanden, Friesland, etc. Zijn ze hier nog mee bezig???
In ieder geval bevalt mij dit boekwerk goed, maar moet ik wel bekennen dat ik het handboek zelf niet heb...
Gr. Jeroen