Ik zit nu al een tijdje te twijfelen hoe ik mijn Nederlandse guldens van 1982 tot 2001 zal opbergen. Ik zat er eerst aan te denken om gewoon een leeg album te kopen en vervolgens alle denominaties op één blad te doen. Voor de f0,05 t/m f2,50 komt dit heel mooi uit, maar voor de f5, f10 en f50 iets minder.
Nu ben ik al eens gaan rondzoeken op internet of er zogenaamde voordrukalbums bestaan en ik vond de albums van Hartberger en Importa er wel netjes uitzien. Ik vraag me dan alleen af welke indeling er voor de munten gebruikt is, want dat kan ik van de plaatjes niet echt afleiden. Ook vraag ik me af of dan ook alle munten vertegenwoordigd zijn (dus herdenkingsmunten) en er eventueel ruimte is voor de penningen geleverd bij de provinciesets. Dus heeft er iemand bijvoorbeeld een afbeelding van een voorgedrukt schutblad? En welk systeem gebruiken jullie om de Nederlandse guldens te bewaren?
Verder wil ik in een later stadium ook de guldens van voor 1982 gaan verzamelen. Zijn er tips om een uitgebreide guldenverzameling er zo verzorgd mogelijk uit te laten zien?
En nog een laatste vraag: Welke maat van munthouders is het best te gebruiken voor de guldens?
Alvast bedankt.
Groeten,
Mr. Proper