Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 11:29:29 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: $20 Liberty Double Eagle  (gelezen 1051 keer)
Deagle
groentje
*

« Gepost op: 28 Maart 2008 - 17:52:13 »

Ik heb enkele van deze munten en denk eraan om deze te verkopen.

Kan iemand mij een richtprijs hiervan geven ?
Ik weet dat het van de goudprijs afhankelijk is maar ik zou graag ongeveer een idee hebben wat deze munten waard zijn.

En indien ik deze effectief zou gaan verkopen , waar kan ik dan het beste terecht ? (regio Limburg maar Antwerpen of Brabant zijn ook geen probleem)

Ik heb via het net volgende gevonden : gold-50 uit Antwerpen , iemand hier ervaring mee ? (ik vermeld geen link ivm reclame , weet niet of het toegestaan is)
AlexanderB
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Maart 2008 - 10:16:29 »

Hallo Deagle,

Allereerst van harte welkom op het forum  Grin

Met betrekking tot je vragen:
Kan iemand mij een richtprijs hiervan geven ?
Ik weet dat het van de goudprijs afhankelijk is maar ik zou graag ongeveer een idee hebben wat deze munten waard zijn.
Richtprijs per munt zal momenteel tegen de €600,- liggen.

En indien ik deze effectief zou gaan verkopen , waar kan ik dan het beste terecht ? (regio Limburg maar Antwerpen of Brabant zijn ook geen probleem)
Je kunt ze aan de munthandel of edelmetaalhandel verkopen, of zelf verkopen via internet.

» AlexanderB «
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Maart 2008 - 11:10:33 »

Hallo Deagle,
Eén van de bekendste en grootste Nederlandse handelaars in dit soort beleggersmunten is Van Mastrigt in Rotterdam.
Voor inkoop en verkoop hanteert hij staffelprijzen, afhankelijk van het aantal munten dat wordt aangeboden of gevraagd.
Zijn meest recente staffel is van 28 maart 2008.
Voor de U.S. 20 Dollars staat daar
Inkoop: prijs oplopend van € 552,75 (voor 1 ex.) tot € 580,25 (voor 50 stuks of méér)
Verkoop: prijs oplopend van € 607,75 (voor 10 stuks of méér) tot € 632,75 (voor 1 ex.)
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Deagle
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 29 Maart 2008 - 11:43:45 »

Ok , bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik veronderstel dat deze munten niet meer gaan opbrengen als de goudwaarde omdat ze niet echt een verzamelwaarde hebben ?

(omdat ik er heb zien staan op Ebay voor 750 €)

De prijs die jullie geven komt ook overeen met die van Gold4ex , die link had ik hier elders op het forum gevonden na wat rondzoeken.

De komende week mogen jullie nog wel vragen verwachten want ik krijg een muntcollectie van schoonvader en zal dus wel met wat vragen gaan zitten Wink
AlexanderB
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Maart 2008 - 11:47:35 »

Ik veronderstel dat deze munten niet meer gaan opbrengen als de goudwaarde omdat ze niet echt een verzamelwaarde hebben ?
(omdat ik er heb zien staan op Ebay voor 750 €)
Deze stukken zijn dan vaak van een bovengemiddelde kwaliteit of van een schaarser jaartal.

De komende week mogen jullie nog wel vragen verwachten want ik krijg een muntcollectie van schoonvader en zal dus wel met wat vragen gaan zitten Wink
Laat maar komen...  Cheesy

» AlexanderB «
Deagle
groentje
*

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Maart 2008 - 16:39:23 »

Zijn de jaartallen en slagaantallen ergens terug te vinden ?
AlexanderB
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Maart 2008 - 16:51:56 »

Zijn de jaartallen en slagaantallen ergens terug te vinden ?
Zie de website www.coinfacts.com

» AlexanderB «
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: