Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 11:23:24 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 3 gulden 1786 Gelderland met Originele muntkleur. Unc  (gelezen 3967 keer)
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #15 Gepost op: 27 Maart 2008 - 20:16:31 »

@maarten

Komen we eigenlijks maar een probleem tegen Maarten wat is bijzonder. Toen ik net begon met verzamelen van zilveren duiten was ik al blij met een zeldzaam jaar van bijvoorbeeld Utrecht, maar tegenwoordig is de grens behoorlijk omhoog gegaan. Je gaat het normaal vinden dat je bepaalde stukken hebt.

Bijzondere stukken hebben vaak een dito prijskaart. Je kijkt je ogen uit als je de oude schulman Catalogi nakijkt.

Mvg

Francois
maarten16
Senior lid

Geslacht: Man

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #16 Gepost op: 27 Maart 2008 - 20:21:32 »

@maarten

Je kijkt je ogen uit als je de oude schulman Catalogi nakijkt.

Mvg

Francois
Vandaag weer 2 binnekregen ja:D waarvan veiling catalogus uit 1935 collectie Goekoop voor maar 5 euro, noem ik een koopje!
@ Maarten,
Heb je de plaatjes ook opgeslagen? Op een gegeven moment zal de link naar de veiling niet meer werken en dan zou het prettig zijn wanneer je de plaatjes alsnog hier op dit forum zou kunnen posten. Deze munten zijn té mooi om in de vergetelheid te raken.
Rob Kooy
bij deze

Koningkrijk verzamelaar!
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #17 Gepost op: 01 April 2008 - 13:41:11 »

@maarten

Komen we eigenlijks maar een probleem tegen Maarten wat is bijzonder. Toen ik net begon met verzamelen van zilveren duiten was ik al blij met een zeldzaam jaar van bijvoorbeeld Utrecht, maar tegenwoordig is de grens behoorlijk omhoog gegaan. Je gaat het normaal vinden dat je bepaalde stukken hebt.

Bijzondere stukken hebben vaak een dito prijskaart. Je kijkt je ogen uit als je de oude schulman Catalogi nakijkt.

Mvg

Francois
Noem je dit ook bijzonder, ik wel hoor, de onderstaande munt komt uit de collectie rijnbende geveilt 1890

Koningkrijk verzamelaar!
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #18 Gepost op: 01 April 2008 - 14:51:39 »

@ Maarten,
Ooit heb ik gouden dukaten verzameld en ik heb er nog altijd veel interesse in.
Wat je toont is inderdaad een zeer bijzonder stuk. Voorzover ik weet bevindt dit zich nog altijd in een particuliere collectie.
Een tweede exemplaar, maar dan met het jaartal 1616, heb ik ooit gezien in het KPK.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #19 Gepost op: 01 April 2008 - 14:56:16 »

@ Maarten,
Ooit heb ik gouden dukaten verzameld en ik heb er nog altijd veel interesse in.
Wat je toont is inderdaad een zeer bijzonder stuk. Voorzover ik weet bevindt dit zich nog altijd in een particuliere collectie.
Een tweede exemplaar, maar dan met het jaartal 1616, heb ik ooit gezien in het KPK.
Rob Kooy
Ik heb ook kleuren afbeelding van 1 uit deventer 1666

Koningkrijk verzamelaar!
Boschboom
Volledig lid

FINGIT PREMENDO

« Antwoord #20 Gepost op: 01 April 2008 - 17:52:58 »

Via deze thread kwam ik uit op de website van Goldberg Coins & Collectibles. (bedankt voor de tip).
Hier kan ik nou verlekkerd naar kijken:

http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=46&lot=526

Groeten,
Lei

Verzamelaar van van alles over en van
Theodoor Victor van Berckel
N. Buijs
Volledig lid

Magna Frisia

« Antwoord #21 Gepost op: 04 April 2008 - 22:37:49 »

Interessant veilingshuis, ik zal me wel is meer willen verdiepen hoe dat bij deze in zijn werk gaat. Bieden vanuit Nederland kan ook?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonius_Heinsius
Muntenverzamelaar van Nederland (Koninkrijk), Suriname en de Nederlandse Antillen.
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #22 Gepost op: 05 April 2008 - 00:22:27 »

@maarten dat zijn inderdaad bijzondere stukken.

Echt mooi kan ik ze niet vinden, maar ze zijn uitermate zeldzaam en daardoor heel bijzonder. Iets wat de gemiddelde verzamelaar nooit in zijn verzmameling zal hebben. zondag ben ik thuis dan zal ik ook nog een wat leuke plaatjes opzoeken.

Heb je nog meer leuke plaatjes ? Volgens mij heb jij een heel digitaal museum! Kan het geldmuseum niet aan tippen   Cheesy

Is wel leuk als je deze plaatjes allemaal hebt. Ik heb helaas niet zulke bijzondere stukken in mijn verzameling. Ik kom niet verder dan een gouden scheepjesschelling en een gouden kwart gulden. Ik hoop over enige jaren wel wat bijzondere stukken in mijn verzameling te hebben. In ieder geval wil ik de zilveren afslagen van duiten zo compleet mogelijk proberen te krijgen. Ik hoop daarnaast nog eens wat stukken geslagen in de Reiderschans te bemachtigen.

Mvg

Francois
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #23 Gepost op: 05 April 2008 - 11:33:15 »

@maarten dat zijn inderdaad bijzondere stukken.

Echt mooi kan ik ze niet vinden, maar ze zijn uitermate zeldzaam en daardoor heel bijzonder. Iets wat de gemiddelde verzamelaar nooit in zijn verzmameling zal hebben. zondag ben ik thuis dan zal ik ook nog een wat leuke plaatjes opzoeken.

Heb je nog meer leuke plaatjes ? Volgens mij heb jij een heel digitaal museum! Kan het geldmuseum niet aan tippen   Cheesy

Is wel leuk als je deze plaatjes allemaal hebt. Ik heb helaas niet zulke bijzondere stukken in mijn verzameling. Ik kom niet verder dan een gouden scheepjesschelling en een gouden kwart gulden. Ik hoop over enige jaren wel wat bijzondere stukken in mijn verzameling te hebben. In ieder geval wil ik de zilveren afslagen van duiten zo compleet mogelijk proberen te krijgen. Ik hoop daarnaast nog eens wat stukken geslagen in de Reiderschans te bemachtigen.

Mvg

Francois

Tja ik heb meer vanaaf baatsfe repbliek 1795 tot nu. Daar heb volgens mijn 1200 afbeelding van alleen maar zeldzame munten. En provinciaal maar iets van 200, waarvan 100 Gouden afslagen.

Mvg,

Maarten

Koningkrijk verzamelaar!
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #24 Gepost op: 05 April 2008 - 11:37:41 »

Interessant veilingshuis, ik zal me wel is meer willen verdiepen hoe dat bij deze in zijn werk gaat. Bieden vanuit Nederland kan ook?
Tuurlijk kan dat, je moet rekening houden met
1. verzendkosten, verscheepings kosten
2. Lange duur voor dat je de munt in handen hebt.

Maar tis nu wel voordelig he, met die goedkope dollar. Ik heb zelf 2 keer iets laten overkomen uit amerika, namelijk Veiling catalogus collectie Farouk 1954, en 25 cent 1898 PR+ met mooie patina.

Koningkrijk verzamelaar!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: