Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 11:22:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 3 gulden 1786 Gelderland met Originele muntkleur. Unc  (gelezen 3967 keer)
spaarvarken
Volledig lid

« Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:25:20 »

Ik heb afgelopen zaterdag het onderstaande stuk weten te bemachtigen. Hij heeft nog volledig de originele muntkleur en hij is in ieder geval prachtig plus. Ik heb er ook flink voor moeten betalen, maar ik heb nog nooit zo 'n mooie drie gulden gezien.........

Wat denken jullie hiervan.

Mvg

Francois
AlexanderB
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:28:16 »

Francois,

Dat is inderdaad een wel heel erg mooie 3 Gulden die je hebt weten te bemachtigen. Werkelijk een plaatje  Kiss

De 3 Gulden Gelderland staat ook nog op mijn verlanglijstje. Heb zelf alleen de Holland en Utrecht...

» AlexanderB «
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:35:27 »

François,
Ook mijn onverbloemde bewondering voor deze fantastische aanwinst. Zo verschrikkelijk mooi zie je ze eigenlijk nooit. Proficiat!! Roll Eyes
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:37:46 »

Tsja, ik verzamel dit type munten eigenlijks niet, maar ik vond deze zooooooooooooo mooi. En in deze kwaliteit tref je ze volgens mij bijna nooit aan. Er zitten wat hele kleine krasjes op maar geen die het muntbeeld verstoren. Je moet ook goed kijken wil je ze zien. Ik vond het voor de prijs die ik er voor heb gegeven een koopje. Het was al lang geleden dat ik voor het laatst van een munt zo heb kunnen genieten en ik heb toch best leuke stukken in mijn verzamling van bijzondere afslagen.

Zijn de stukken die jij in je bezit hebt ook van deze kwaliteit ?

Mvg

Francois
AlexanderB
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:50:20 »

Zijn de stukken die jij in je bezit hebt ook van deze kwaliteit ?
Helaas is dat niet het geval. Maar ze mogen er wel wezen...

Utrecht 3 Gulden 1786

Holland 3 Gulden 1795

» AlexanderB «
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Maart 2008 - 13:53:17 »

Ik heb op marktplaats tijdelijk even grotere foto 's geplaatst van de mijne. Ik heb gelukkig tegenwoordig een scanner en kan dus betere plaatjes maken.

Mvg

Francois
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Maart 2008 - 22:19:28 »

Ik heb zelden zulke mooie provinciale munten gezien als deze maand. Dit exmplaar is top, maar heb je nog geld over? koop dan bij de goldbergs, the milium veiling. Heb echt NOOIT zo'n mooie:
Holland. Provincial 3 Gulden, 1680
http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=46&lot=763
Holland. Provincial 3 Gulden, 1684.
http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=46&lot=764
Utrecht. Lion Daalder, 1648.
http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=46&lot=765
en de rest mag er ook wel zijn.

Maar die van jou is ook super hoor, ik kan hier alleen maar van dromen Grin

Mvg,

Maarten

Koningkrijk verzamelaar!
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Maart 2008 - 23:09:02 »

@ Maarten,
Heb je de plaatjes ook opgeslagen? Op een gegeven moment zal de link naar de veiling niet meer werken en dan zou het prettig zijn wanneer je de plaatjes alsnog hier op dit forum zou kunnen posten. Deze munten zijn té mooi om in de vergetelheid te raken.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Maart 2008 - 23:41:57 »

@maarten

Even uit mijn hoofd. Dit zijn inderdaad uitzonderlijk mooie ontwerpen van de drie gulden die concurreerden met het ontwerp van Drapentier. volgens mij is nooit ergens een besluit teruggevonden waaruit blijkt dat er is gekozen voor de ontwerpen van drapentier. Ik vond trouwens het jaartal 1684 op het ene ontwerp wel erf fascineren, volgens mij is dit nadag de ontwerpen van Drapentier al in productie waren genomen. Dit zijn uitermate zeldzame stukken die volgens mij veel meer gaan opleveren dan hun estimate. Ik had laatst nog voor 5000 dollar geboden op een paar ontwerpen van koninkrijksmunten en een proef 5 cent nederlands indie uit 1911. Ik ben op alle stukken overboden. Het grootste verschil van 1400 dollar en ik zat al 400 dollar boven de topestimate.

veel geld hou je niet over als je dit soort stukken koopt (3 gulden gelderland 1786 dan), maar sommige stukken zijn zo mooi dat je er naar blijft kijken. Het is soms niet eens het hebben van het geld, maar uberhaubt het vinden van de stukken. In het bovenstaande geval had ik mazzel.

Mvg

Francois
N. Buijs
Volledig lid

Magna Frisia

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Maart 2008 - 13:55:22 »

Lopen we niet iets hard van stapel?  Huh zijn deze exemplaren niet vals?  Lips Sealed Even als aandachtspunt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonius_Heinsius
Muntenverzamelaar van Nederland (Koninkrijk), Suriname en de Nederlandse Antillen.
N. Buijs
Volledig lid

Magna Frisia

« Antwoord #10 Gepost op: 27 Maart 2008 - 14:04:33 »

http://www.mkjassociates.com/cgi-bin/ilgvulot.pl?site=1&sale=46&lot=909

deze vind ik prachtig

Muntenverzamelaar van Nederland (Koninkrijk), Suriname en de Nederlandse Antillen.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 27 Maart 2008 - 14:15:17 »

Lopen we niet iets hard van stapel?  Huh zijn deze exemplaren niet vals?  Lips Sealed Even als aandachtspunt.
@ Nick,
Op grond waarvan veronderstel je dit?
Rob Kooy

N. Buijs
Volledig lid

Magna Frisia

« Antwoord #12 Gepost op: 27 Maart 2008 - 14:56:37 »

Onwetendheid Rob, teminste in mijn geval, ik hoor verhalen van veilers die niet eens weten wat ze precies verkopen, of het origineel of vals is. Zoals Karel de Geus.

spaarvarken
Volledig lid

« Antwoord #13 Gepost op: 27 Maart 2008 - 16:13:29 »

@antonius Heinsius

Het komt voor dat lotjes soms niet goed omschreven worden en het zal ook voorkomen dat er valse munten worden verkocht. Ik denk niet dat dit moedwillig bij Karel de Geus wordt gedaan, maar daarentegen zijn er wel andere veilinghuizen waar dit wel wordt gedaan.

tevens kun je sowieso je vraagtekens stellen bij de expertise van diverse NVMH leden. Maar goed je moet toch altijd lotjes bekijken op veilingen en zelf bepalen of de omschrijving juist is.  Grin Heb je zelf de kennis niet kun je beter ook niets kopen!

Mg

Francois
maarten16
Senior lid

dit forum is echt gaaf!

« Antwoord #14 Gepost op: 27 Maart 2008 - 20:09:45 »

Dit is een van best veilingenhuizen ter wereld. Betere ken ik bijna niet. Dus vals? nee, deze komen ook uit verzameling van iemand die vele tientallen jaren gespaart heeft, ze komen uit de Irving Goodman.

@ Het is soms niet eens het hebben van het geld, maar uberhaubt het vinden van de stukken. In het bovenstaande geval had ik mazzel.

Mvg

Francois
Ja dat word zeer moeilijk, je komt ze soms tegen. ik zal morge wel eens top provincialen munten plaaten, waar tegen je u zegt.

Maarten

Koningkrijk verzamelaar!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: