Vraagje....
De BU 2007 Ierland is al een hele tijd uit.....verkrijgbaar aan een redelijke prijs...
Volgens het overzicht van RK op
www.importa.nl zijn alle 8 munten ook voorzien voor circulatie, aan het merkteken (zonnetje) te zien op deze lijst.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken of er aanbiedingen verschijnen voor deze serie, maar dit komt zelden of nooit voor (wel de BU) maar zelden de losse munten.....wel vaak met de 2 Euro VVR ipv de normale.
Vandaag zag ik een aanbieding voor de 2 Euro normaal voor een zéér hoge prijs (uiteraard is dit geen waardemeter vermits men kan vragen wat men wil)....maar het betekent wel dat er schijnbaar toch iets aan de gang is met deze munt...
Waarom zie je hem zo weinig - werden er zo weinig van geslagen misschien (oplage nog onbekend zag ik op de lijst van RK)...
Kan het zijn dat zo'n munt wel voorzien was om in circulatie te komen, maar dat dit uiteindelijk niet gedaan wordt ? Of is het mogelijk dat dit veel later gedaan wordt ?
Ik heb in ieder geval gezien in de circulatielijst van 2007 dat deze munt nog niet opgemerkt werd....maar goed, dat is misschien ook logisch.
Via e-bay aanbiedingen lees je dan dat deze munt helemaal niet geslagen werd voor circulatie, wat dan in strijd zou zijn met de lijst van RK....nu, op dat soort e-bay verkoopspraatjes ga ik al heel lang niet meer verder....
Frank