Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 10:52:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 8 Reales de plata de Carlos II (1665-1700)  (gelezen 1190 keer)
Mayanoj
groentje
*

« Gepost op: 01 Maart 2008 - 13:04:55 »

Wie kan er iets over vertellen?

kijk de munt hier:

http://farm3.static.flickr.com/2132/2301335183_bd8bcb4e43_b.jpg
« Laatste verandering: 01 Maart 2008 - 13:09:14 door Mayanoj » Gelogd
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Maart 2008 - 13:35:01 »

Hallo Majanoy,
In de allereerste plaats van harte Cheesy welkom op dit gezellige muntenforum waar veel te lezen en te leren is.
Wat jij toont is een moderne imitatie van een 8-realen stuk.
De Spaanse veroveraars sloegen dergelijke munten in verschillende delen van Latijns-Amerika en het voorbeeld van jouw nabootsing werd geslagen in Potosi in Bolivia. Bij Potosi stond een berg die uit vrijwel massief zilver bestond.
De in Potosi geslagen munten waren zeer primitief geslagen (slechts een deel van de muntstempels was zichtbaar) en zeer onregelmatig van vorm. Ze waren in feite niet meer dan een "halffabrikaat"; van het zilver werd na aankomst in Europa nieuwe en andere munten geslagen.
Maar zelfs wanneer jouw "munt" echt zou zijn geweest dan is hij voor verzamelaars niet meer interessant omdat hij is doorboord om er een sieraad van te maken.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Mayanoj
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Maart 2008 - 11:36:57 »

Ok. Dank je wel voor je reactie en voor het welkom.

Ik heb die munt in Guatemala gevonden toen ik 10 jaar oud was nu ben ik 28. Ik wil hem dus sowieso niet verkopen. 

Wanneer denk je dan dat de munt gemaakt is?  Hoe oud denk je dat de munt is?
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Maart 2008 - 16:32:58 »

Wanneer denk je dan dat de munt gemaakt is?  Hoe oud denk je dat de munt is?
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Hier in Europa ontstond de gewoonte om oude en zeldzame munten na te maken ongeveer gelijktijdig met de opkomst van het toerisme. Men kon dergelijke imitaties gemakkelijk voor (te) veel geld kwijt aan argeloze toeristen. Ik heb geen flauw idee wanneer het toerisme in Centraal-Amerika begonnen is.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: