Hoi,
Even terug naar het oorspronkelijk onderwerp met de volgende opmerkingen:
1) Hierboven wordt er gesteld dat het om proefslagen gaat. Sta mij toe om toch even het punt op de spreekwoordelijke i te zetten. Van de stukken van 1000 Frank 1949 bestaan er zowel originele proefslagen als herslagen. De munt die hierboven door misslagske is afgebeeld (Bogaert 2853), is bijvoorbeeld een herslag die dateert van 1964.
2) Voor mij zijn herslagen minder waard dan de originele proefslagen maar in dit geval geef ik toe dat het verschil minimaal zal zijn aangezien er van de herslagen er in principe maar vijf van elke munt zouden mogen bestaan.
3) Zoals terecht gesteld hierboven speelt het materiaal tegenwoordig ook een rol. Zilveren exemplaren behalen op een goede veiling gemiddeld gezien hogere prijzen dan koperen of bronzen exemplaren. Gouden exemplaren zie je zelden of nooit aangeboden.
4) De waarde die hierboven is aangegeven lijkt mij aan de lage kant maar, zoals terecht gesteld, de waarde van proefslagen is wat een zot er voor geeft en misschien ben ik op dit gebied een iets grotere zot...

Mvg,
den_pdg