Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 10:15:59 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De Duitse Hamburger Michel  (gelezen 3752 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Gepost op: 02 Februari 2008 - 15:36:37 »

Op alle afbeeldingen voordat de munt uitkwam reikte de toren tot vlakbij de rand maar raakte deze net niet (zie afbeelding). Nu de munt uit is blijken er munten te zijn waar de toren de rand net niet raakt of waar de toren de rand wél raakt. In een en dezelfde rol komen beide voor.
Hoeveel munten moet een serieuze verzamelaar nu willen hebben?
Vijf? De verschillende muntletters.
Tien? Elk van de vijf met de twee verschillende posities van de top van de toren.
Of twintig? Wanneer hij alles ook nog met de randschriftpositie A en B wil.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 02 Februari 2008 - 20:24:26 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
robbyhoed
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Februari 2008 - 16:43:36 »

hallo,

ik hou het bij 5 (de 5 munthuizen). Omdat varianten eigenlijk niet zo schaars zijn dan echte misslagen verzamel ik liver misslagen dan de varianten.

robby

Ik ben eurocirculatieverzamelaar vanaf 2002, Belgische Bu-sets verzamelaar en schatzoeker.
eurocoinsfun
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Februari 2008 - 17:13:56 »

Het onderste gedeelte van de kerk moet natuurlijk ook eenzelfde afstand hebben tot de zilverkleurige ring (langs onder). Andres kan het gaan om kleine centreerfouten die wel eens meer voorkomen. Als het echt een variant wil ik er zo wel een exemplaar, maar van één letter. Dus een variant en een "gewone".

groeten
Nico
Senior lid

Leicester stoter 1586

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Februari 2008 - 19:20:24 »

En het worden er nog meer Cheesy
Naar het schijnt, is ook een gedeelte uit Stuttgard, dus met letter F, met oude stempels aangemunt, dus met oude EU-landkaart. Dit beweert althans ene Karsten72 op het Duitse muntenforum.
Nico.
llinde
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Februari 2008 - 20:30:59 »

Leuk dat nu ook een Duitse handelaar dit zegt, in een andere thread had ik dit gerucht ook al genoemd.
Overigens gaat het hier in tegenstelling tot de 20 cent 2007 F met oude waardezijde, wel weer om een echt foute munt, aangezien niet aan de regel wordt voldaan dat alle munten vanaf 2008 de nieuwe waardezijde moeten hebben....

Zolang ze trouwens munten met oude en nieuwe waardezijde tegelijk blijven slaan in bijvoorbeeld Stuttgart, blijft het risico levensgroot aanwezig op dit soort vergissingen, wie weet vinden we straks nog wel een 2 euro 2003 F met nieuwe waardezijde Grin

Luit

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Februari 2008 - 20:58:07 »

Ik noem dat zeeeer slordig  Angry

Wat zien ze er toch in om steeds andere jaren te slaan, dan dat de kalender op dat moment aangeeft Angry

Nou ja het is leuk voor de verzamelaars, maar tast wel het goede en keiharde imago van de euro aan!

Johan.

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Februari 2008 - 21:55:32 »

Ik noem dat zeeeer slordig  Angry
Wat zien ze er toch in om steeds andere jaren te slaan, dan dat de kalender op dat moment aangeeft Angry
Nou ja het is leuk voor de verzamelaars, maar tast wel het goede en keiharde imago van de euro aan!
@ Johan,
Dit is natuurlijk iets dat uitsluitend oplettende verzamelaars opvalt. De doorsnee gebruiker van de euromunten zal het natuurlijk een rotzorg zijn welk jaartal er op een munt staat, en welke Europakaart. Het goede en keiharde imago van de euro is bij het grote publiek dan ook geen enkel moment in gevaar.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Othello
nieuw lid
**

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Februari 2008 - 11:40:53 »

...en ik ben geen duitse hamburger Angry

Michel Grin
llinde
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 08 Februari 2008 - 20:43:22 »

En ondertussen is gebleken dat deze munt inderdaad met de foute oude waardezijde bestaat, ze worden al op ebay aangeboden Wink
na Finland 2 euro 2006 en Duitsland 20 cent 2007 F is dus dit al de derde soort munt met zo'n vergissing, het unieke gaat er wel een beetje af...

Luit

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
iebeej
nieuw lid
**

« Antwoord #9 Gepost op: 10 Februari 2008 - 21:02:24 »

En het gaat maar door, want nu zijn er weer munten gesignaleerd van de 10 cent, 20 cent en de 1 euro van Oostenrijk met dezelfde fout.

Iebeej.
CMM85
groentje
*

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Februari 2008 - 21:12:52 »

En het gaat maar door, want nu zijn er weer munten gesignaleerd van de 10 cent, 20 cent en de 1 euro van Oostenrijk met dezelfde fout.

Iebeej.

Maar de Oostenrijkse Munten van 2007 hebben allemaal nog de oude waardezijde; eerst de munten van 2008 hebben de nieuwe waardezijde. Deze veilingen op ebay.de (ik denk die bedoelde jij) zijn voor mij niets anders dan bedrog.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 10 Februari 2008 - 22:59:09 »

Maar de Oostenrijkse Munten van 2007 hebben allemaal nog de oude waardezijde; eerst de munten van 2008 hebben de nieuwe waardezijde. Deze veilingen op ebay.de (ik denk die bedoelde jij) zijn voor mij niets anders dan bedrog.
Niet alleen de Oostenrijkse euromunten 2007 hebben nog de oude waardezijde, maar ook de euromunten 2007 van Italië en Portugal hebben allemaal (met uitzondering van de 2 euro commemoratives) nog de oude waardezijde. De nieuwe waardezijde is pas per 2008 in deze landen ingevoerd.
En het zijn juist de verzamelaars die dit niet weten waarvan de zwendelaars op iebeej proberen te profiteren.
Rob Kooy

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Februari 2008 - 09:32:56 »

En ondertussen is gebleken dat deze munt inderdaad met de foute oude waardezijde bestaat, ze worden al op ebay aangeboden Wink
na Finland 2 euro 2006 en Duitsland 20 cent 2007 F is dus dit al de derde soort munt met zo'n vergissing, het unieke gaat er wel een beetje af...
Bijgaand een plaatje van de desbetreffende fout (met dank aan de WBCC).
Rob Kooy

joetje
Volledig lid

« Antwoord #13 Gepost op: 21 Februari 2008 - 17:44:18 »

Ook een mooi advertentie Huh

http://link.marktplaats.nl/149937386
AlexanderB
full lid

« Antwoord #14 Gepost op: 21 Februari 2008 - 17:49:51 »

Ook een mooi advertentie Huh

http://link.marktplaats.nl/149937386
Kwestie van berekenen hoe groot (excuses: hoe klein) de kans is dat een dergelijke munt in één van deze rollen zit, en vervolgens flink cashen bovenop de nominale waarde.

» AlexanderB «
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: