Op ebay is deze vraag ook aan de verkoper gesteld, mijn frans is niet geweldig, maar volgens mij zegt hij dat hij er geen verstand van heeft omdat hij geen verzamelaar is. Hij werkt in een winkel in Monaco en heeft deze munt gevonden in rollen die ze van de bank gekregen hebben.
V: Mais cette image n'ai pas de la monnaie originale... Il manque le signe de la PESSAC et du graveur. 25-dec-07
A: Pour moi, tout ceci est du charabia ! Je ne suis pas collectionneur, je n'y connais rien !!! je travaille dans un commerce en Principauté de Monaco, et la banque nous a fourni de la monnaie en rouleaux, dans lesquels j'ai trouvé ces pièces ! Je ne suis pas un connaisseur en la matière, je ne sais pas quand ces pièces sont sorties, mais elles nous ont été fournies par un établissement financier monégasque... Il faudra faire quelques recherches sur le net afin d'en savoir plus (tirage, date de sortie, etc), chose que je n'ai pas fait. En espérant avoir répondu à votre question ! Bien amicalement.
Als dit inderdaad waar is, is de kans om zo'n munt in UNC toestand te krijgen behoorlijk klein

Het blijft vreemd dat er geen munttekens op staan, maar als ik naar het plaatje kijk heb ik niet de indruk dat dit vals is.
Allereerst zou een serieuze vervalser ook wel letten op deze munttekens, en met photoshop maak je ook niet zomaar even een hele munt met allemaal krassen en beschadigingen. Ook zou er dan een uitgangsplaatje moeten zijn en van dit motief bestaat alleen de proof variant van 2006 en daar zitten de munttekens wel op. Waarom zou iemand dan zoveel moeite doen om deze weg te photoshoppen en verder de toestand van de munt ook nog eens vrij beroerd maken.
Vooralsnog ben ik geneigd de verkoper te geloven, munttekens of niet, er is wel meer verplicht wat niet gebeurd

Op een Nederlandse munt die niet in het hele koninkrijk geldig is, zou ook geen "Koninkrijk der Nederlanden" mogen staan en we weten allemaal wat er op de Verdrag van Rome munt is terechtgekomen.....
Op verzoek heb ik van de verkoper binnen 10 minuten een groter afbeelding gekregen. Mijn vraag of hij meer van deze munten heeft is ontkennend beantwoord, hij heeft er maar eentje.
Als ik het plaatje met Photoshop bekijk, kan ik geen sporen vinden die op manipulatie duiden, wel vind ik de munt er anders uitzien dan op het eerdere plaatje.

Luit