Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 05:58:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verandering Nationale zijde Belgische euromunten  (gelezen 2589 keer)
Donkeh
Volledig lid

Geslacht: Man

Belgie 2008 2€ CC verkrijgbaar !!

« Gepost op: 14 December 2007 - 20:18:57 »

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/de/oj/2007/c_302/c_30220071214de00070007.pdf
Daviedoff
Senior lid

« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2007 - 22:40:20 »

wel, vind deze ontwerpen beter dan de huidige munten!
vooral dat de sterrenband nu niet meer onderbroken is...

het is over en uit.
greenred
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #2 Gepost op: 15 December 2007 - 10:43:15 »

Leuk  Grin
roygilze
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 15 December 2007 - 12:48:46 »

Was het aanvankelijk niet zo dat er geen veranderingen mochten plaatsvinden op de nationale zijdens behoudens een troonswisseling de komende jaren?
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 15 December 2007 - 13:00:23 »

Er was (is) toch een andere afspraak gekomen: de landnaam moet er op te zien zijn.
Ik ben benieuwd hoe Duitsland dit gaat oplossen. En Oostenrijk (laat ze voor Austria kiezen).

België 2008: ik ben dik tevreden hoor!

Grtn Johan.

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #5 Gepost op: 15 December 2007 - 18:48:45 »

Ik ben benieuwd hoe Duitsland dit gaat oplossen. En Oostenrijk (laat ze voor Austria kiezen).
De kans dat de Oostenrijkers voor Austria kiezen is vrijwel gelijk nul omdat de voertaal in Oostenrijk niet Engels maar Duits is. Als ze al veranderen dan zal dat naar anologie van Finland en België zijn; dat wordt dan AT.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Herr Strasser
full lid

« Antwoord #6 Gepost op: 15 December 2007 - 22:56:10 »

Oostenrijkers zijn zeer internationaaldenkend hoor! En het is niet alleen Engels, maar ook in Italiaans is het Austria. Dan heb je nog de varianten: Avstrija, Ausztria, Autriche, enz.

Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #7 Gepost op: 16 December 2007 - 10:24:16 »

Oostenrijkers zijn zeer internationaaldenkend hoor! En het is niet alleen Engels, maar ook in Italiaans is het Austria. Dan heb je nog de varianten: Avstrija, Ausztria, Autriche, enz.
@ Johan,
Je mag gerust blijven dromen, hoor! Het door mij genoemde AT gaat voor Oostenrijkers al heel ver omdat het een afgeleide is van het Franse Autriche. De kans is veel groter dat ze gewoon blijven doen wat ze al sinds 1923 gedaan hebben, op alle munten de vermelding Republik Österreich.
Ook bestaat de kans dat ze helemaal niets doen omdat hun euro circulatiemunten al herkenbaar zijn als Oostenrijks omdat daarop de Oostenrijkse vlag is afgebeeld.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Mithrandir
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Februari 2008 - 08:54:44 »

Bron KNM

Citaat
De Belgische euromunten van 2008 hebben een facelift ondergaan. De munten zijn aangepast om beter aan te sluiten bij de Europese richtlijnen m.b.t. euro-ontwerpen. Belgische euromunten uit de voorgaande jaren blijven geldig betaalmiddel.

De Belgische euromunten hebben de volgende wijzigingen ondergaan:

• Het portret van koning Albert is aangepast.
• Het gekroonde monogram van koning Albert is meer naar het centrum geplaatst.
• Ook het jaartal is van de rand naar binnen verplaatst.
• Voor het eerst staan muntteken en munstmeesterteken op de Belgische euromunten.
• De landenindicatie BE is toegevoegd.

>> Bekijk afbeelding van de acht nieuwe euromunten

Dit betekend voor mij dat ik mijn verzameling kan uitbreiden met 8 belgische munten  Smiley
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2008 - 09:11:46 »

@ Gerben,
Dit was dus allang eerder gemeld. Omdat ik jouw bericht heb samengevoegd met de eerdere meldingen was de verwijzing daarnaar door AleanderB nu overbodig.
Rob Kooy

Joeki
nieuw lid
**

Euromunten

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Februari 2008 - 19:10:06 »

Wat ik wel spijtig vind is dat het nieuwe ontwerp niet meer strookt met de realiteit. Deze week heeft de koning een operatie aan het oog ondergaan en in het nieuws zeiden ze dat hij nu geen bril meer nodig heeft na deze 2 ingrepen.

412 euromunten in circulatie gevonden van de 634 (tot 2006 + slovenië 2007)
Laatst gevonden munten in circulatie: 1 euro België 2008
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: