Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 05:31:21 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Slowakije 2009  (gelezen 1008 keer)
roygilze
Volledig lid

« Gepost op: 20 November 2007 - 17:10:21 »

Het lijkt er op dat de invoering van de euro in Slowakije toch dichterbij kruipt. Hierbij een mooi plaatje!
roygilze
Volledig lid

« Antwoord #1 Gepost op: 20 November 2007 - 17:42:40 »

hierbij de 2 euro
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 21 November 2007 - 00:41:27 »

Ben ook wel benieuwd of Andorra haar eigen euromunten mag gaan uitbrengen in 2009. Ook afwachten Cheesy...
@ euromunter,
Ook vóór de invoering van de euro had Andorra geen eigen munten, in gebruik waren het Franse en Spaanse muntgeld. Waarom zouden ze nu ineens wél eigen munten moeten hebben? Ik weet dat Andorra al sinds 2004 zijn uiterste best doet om ook eigen euromunten uit te mogen geven. Zoals de situatie nu ligt zullen ze in de toekomst wellicht zilveren verzamelaarsmunten mogen uitgeven, maar beslist geen normale euro circulatiemunten.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #3 Gepost op: 21 November 2007 - 10:42:24 »

@ Rob: ik wist dat zij voorheen de twee valuta van Spanje en frankrijk gebruikten en nu de euro. Maar de aanvraag betreft dus alleen zilveren herdenkingsmunten. Ik meende ergens gelezen te hebben dat Andorra ook haar eigen munten mag gaan uitbrengen en ongeveer net zo'n status en beleid gaat krijgen (op het gebied van het uitbrengen van euromunten) als dat San Marino heeft...Huh
@ euromunter,
Datzelfde heb ik óók gelezen, zelfs méérmalen in de afgelopen jaren. Maar dat is niets anders dan "wishful thinking". Het grote verschil tussen de andere drie ministaatjes en Andorra is dat de andere drie ministaatjes al lang voor de invoering van de euro een eigen geldstelsel hadden. De Monaco Franc, de San Marino Lire, en de Vaticaanstad Lire werden, evenals de overige munteenheden van de toekomstige Eurolanden, per 1-1-1999 een "verschijningsvorm van de euro". Andorra had een dergelijk eigen geldstelsel niet.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: