Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
25 Mei 2012 - 04:55:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Belgie 2 euro CC 2008  (gelezen 12829 keer)
Genaro
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #90 Gepost op: 25 Juni 2008 - 12:52:58 »

Slechte kwaliteit ,,,,  Shocked Shocked dit zijn wel de circulatie munten , worden tegen 850 per minuut geslagen . wil je betere kwaliteit PL kopen . Grin

Huh  Roll Eyes

Hier nog eens op terugkomend.
Ik kreeg gisteren - via aankoop op de bekende veilingsite - mijn 2 CC 2008 Slovenië binnen en deze munt óók een circulatiemunt ziet er beter uit dan de doorsnee Belgische munt uit de BU-sets ...

dus herhaal ik mijn retorische vraag  : Hoe slagen andere munthuizen er dan wel in om betere kwaliteit te slaan ?  Roll Eyes
llinde
full lid

« Antwoord #91 Gepost op: 25 Juni 2008 - 13:12:34 »

dus herhaal ik mijn retorische vraag  : Hoe slagen andere munthuizen er dan wel in om betere kwaliteit te slaan ?  Roll Eyes
Een retorische vraag is eigenlijk niet bedoeld om op te antwoorden, maar in het geval van de Sloveense munten zou je het moeten navragen in Utrecht Wink

Luit

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
ronmeulen
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #92 Gepost op: 25 Juni 2008 - 14:41:21 »

Wat me opvalt aan de Sloveense 2 euromunt Primoz Trubar, is dat er nergens de munttekens van Utrecht op te vinden zijn, terwijl dat op de gewone (proof)munten van 2008 wel het geval is. Toch jammer... maar wel een mooie munt  Smiley

M.v.g.,

Ron van der Meulen

Ron van der Meulen
Mischaop82
full lid

« Antwoord #93 Gepost op: 25 Juni 2008 - 20:38:27 »

.
« Laatste verandering: 22 Juni 2010 - 03:58:36 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
litta2
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #94 Gepost op: 25 Juni 2008 - 21:46:54 »

Ik heb er 5 gekocht met allemaal een (kleine) stempeldraaïng
robbyhoed
Volledig lid

« Antwoord #95 Gepost op: 25 Juni 2008 - 21:54:10 »

Ten eerste: een belgische munt zonder Kleine stemperlverdraaingen komt bijna niet voor. Enkel moooi geslagen munten zijn zeldzaam Tongue

tan tweede: Belgische munten zijn 1 van de munten met de slechtste kwaliteit over heel europa. Dat is nu eenmaal een feit. Enkel in Proofversies zijn de munten perfect

robby

Ik ben eurocirculatieverzamelaar vanaf 2002, Belgische Bu-sets verzamelaar en schatzoeker.
Mr Proper
Volledig lid

« Antwoord #96 Gepost op: 20 Juli 2008 - 18:19:43 »

Ik heb inmiddels al heel wat van deze muntjes verspreid over Europa. Een aantal zijn er beland in de ticketautomaten van de NS in Arnhem (altijd leuk om een kaartje van 35 euro met muntgeld te betalen), de kruitvat Arnhem ('zo dan, die munten glimmen nog helemaal!'), het vliegveld van Dortmund ('was sind das für chique Tinger', of zoiets zei ze, heb nog even in mijn beste Duits uitgelegd dat dit een Belgische gedenkmunt was) en het vliegveld van Kraków (gewoon, omdat ik met euro's kon betalen) en in Leuven heb ik er ook één uitgegeven bij de Alma.

Best leuk die reacties. Mensen zijn blijkbaar geen mooie nieuwe glimmende muntjes gewend. Dit ga ik vaker doen Smiley .

Euro en guldenverzamelaar. Inmiddels 474 euromunten uit 18 eurolanden.
Matthias
Volledig lid

« Antwoord #97 Gepost op: 21 Juli 2008 - 02:10:09 »

Slechte kwaliteit ,,,,  Shocked Shocked dit zijn wel de circulatie munten , worden tegen 850 per minuut geslagen . wil je betere kwaliteit PL kopen . Grin

Huh  Roll Eyes

Hier nog eens op terugkomend.
Ik kreeg gisteren - via aankoop op de bekende veilingsite - mijn 2 CC 2008 Slovenië binnen en deze munt óók een circulatiemunt ziet er beter uit dan de doorsnee Belgische munt uit de BU-sets ...

Ah de primoz trubar een magnifieke eure vind ik toch.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar: