|
andres
|
 |
« Gepost op: 08 Juni 2007 - 22:11:39 » |
|
Ik heb een verschil van mening met de verkoper, (familielid) over de kwaliteitsbepaling van deze dukaat uit 1796 - hij weegt 28 gram - diameter 40mm - en hier en daar een hakje in de kabelrand   Ik hou het zelf op Fraai , iemand een andere mening ?? Groet, andre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Juni 2007 - 22:21:46 » |
|
André, Ik zou deze munt niet hoger willen waarderen dan Z.g. (zeer goed) gezien de enorme slijtplekken. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Juni 2007 - 23:27:58 » |
|
Hi Rob, Mijn Oom dacht aan Zeer Fraai, ik heb de munt maar op Fraai ingeschat omdat alle tekst nog goed te lezen is en 't gezicht van de ridder er nog behoorlijk uitziet. ik heb 'm er 40 euro voor gegeven, deze dukaat is natuurlijk nu het pronkstuk in mijn collectie, met als provenance ex oom Rob. Hij had nog veel meer grote munten in de aanbieding van Willem I tot Wilhelmina, maar die had ik gelukkig al  toch aardig dat familieleden met leuke aanbiedingen komen zogauw ze horen dat je munten aan 't verzamelen bent. groet, andre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Juni 2007 - 00:25:14 » |
|
André, Leuke oom heb jij! Zeer Fraai betekent dat er lichte slijtagesporen zichtbaar zijn. Fraai betekent dat er iets grotere slijtageplekjes zijn. Zeer goed betekent dat door slijtage vrijwel alle kleinere details verloren zijn gegaan. Volgens mij is het laatste een correcte omschrijving voor deze munt. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Juni 2007 - 10:39:49 » |
|
Hoewel Rob helemaal gelijk heeft, hebben vergelijkbare objecten in de handel de kwaliteitsaanduiding van Fraai. Honesty doesn't sell!  Groet, Robin
|
|
|
|
|
|
Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indië (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!
Verbannen van het muntenforum Forumlid heeft u de regels overtreden
IK MAG NI
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Juni 2007 - 15:11:41 » |
|
Gelukkig komt het andersom ook wel eens voor, de verkoper van o.a. deze 2 Willem rijksdaalders classificeerde ze als ""fraai"" en dat is mijn inziens toch wel wat bescheiden ?    
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Juni 2007 - 15:48:26 » |
|
WAAR ZIT DIE MAN??  Gr, Robin
|
|
|
|
|
|
Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indië (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!
IK MAG NI
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Juni 2007 - 17:11:48 » |
|
Normaal zet ik dat er wel bij Robin  het is ook zeker geen "groentje"" . Ik mis wel eens wat bij het bieden, en vaak stuurt ie me dan dezelfde munt in dezelfde staat nog op voor mijn max bod. gewoon een hele aardige vent 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2007 - 00:03:50 » |
|
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 Juni 2007 - 00:06:17 door r.veldema »
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juni 2007 - 13:12:59 » |
|
Ja Robin, dat soort aanbiedingen komt helaas vaker voor. als de verkoper nog 2 extra mintekens achter prachtig zet, is ie goed gekwalificieerd  prachtig - - - Ik zie steeds vaker aanbiedingen waar helemaal niks bij staat aangaande de kwaliteit, maar wel met duidelijke scherpe foto's van beide zijden, daar heb je veel meer aan, als aan al die zwaar overdreven kwaliteits beschrijvingen. groet, andré
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Juni 2007 - 13:50:10 » |
|
Ik zou de munt niet meer geven dan Fraai +, maar de kwalificatie was prachtig.....OVERDREVEN! Ik heb zelf een hangend haar in ZF, die vééél mooier is. Het is inderdaad goed dat hij er een foto bij plaatst (ik heb regelmatig een munt, zonder foto teruggestuurd omdat de kwaliteitsbepaling schromelijk overdreven was), maar je maakt, met zo een discrepantie jezelf als handelaar (en kenner) niet echt geloofwaardig!  Groet, Robin.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 Juni 2007 - 13:59:40 door r.veldema »
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juni 2007 - 18:21:31 » |
|
Ik zou hier al en lijstje kunnen geven van verkopers (username) op eBay die er echt een potje van maken, maar dat mag geloof ik niet van de beheerder ?
groet , andre
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Juni 2007 - 18:32:35 » |
|
@ André, Reclame maken op dit forum wordt niet op prijs gesteld, maar anti-reclame is heel wat anders en daarvoor gelden op dit forum ook geen regels. Maar dan wél graag in het Muntcafé. Anderen hebben dat ook al eerder gedaan en voorzover dat gebeurde buiten het Muntcafé hebben de moderators de betreffende berichten steeds dáárhéén verplaatst. Het kan informatief zijn om forumleden (én bezoekers) te wijzen op notoir malafide ebay-handelaars. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
andres
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Juni 2007 - 18:48:28 » |
|
OK Rob,
Zal even een kort lijstje maken en in het Muntcafé op de bar achterlaten,
andré
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
muntenman
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Juni 2007 - 23:57:26 » |
|
Conditie is en blijft altijd een heet hangijzer. De betaalde prijs is goed voor het getoonde stuk en de familieconnectie. Je koopt een stuk vaderlandse historie in plaats van een zilveren munt. De meeste mensen vergeten dit aspect wel eens, daar de normen anders liggen voor een muntje uit 1796 of 1 uit 1996.
|
|
|
|
|
|
Eric Tulling
|
|
|
|