|
r.veldema
|
 |
« Gepost op: 08 Juni 2007 - 15:39:55 » |
|
Hi, Is het zo dat als een lid langere tijd niet actief is geweest, zijn lidmaatschap ingetrokken wordt? Ik vraag dit omdat ik onder de leden dacht redelijk wat hele vage nick-names te hebben zien staan, die ook al tijden niet aktief waren geweest.(of helemaal niet) Mocht dit zo zijn.. dan zou het ledental nogal geflatteerd zijn en is het misschien niet onredelijk lang inactieve leden, na een aankondiging (e-mail) en als daar geen reaktie op volgt, uit te schrijven. Groet, Robin.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 08 Juni 2007 - 23:46:41 door r.veldema »
|
|
Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indië (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!
Verbannen van het muntenforum Forumlid heeft u de regels overtreden
IK MAG NI
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juni 2007 - 00:39:32 » |
|
Ik zag dat de discussie al gevoerd was.... toch niet onverstandig die nieuw leden die met een vergelijkbare vraag kampen te informeren. Op... http://www.muntstukken.be/forum/index.php/topic,11601.0.htmlGroet, Robin
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 Juni 2007 - 00:56:55 door r.veldema »
|
|
Verzamelaar van zilveren guldens: ..Provinciaal, Stedelijk en Koninkrijk NL..VOC..West indië (I Wish!), van de zuid Duitse staten.. en laatste tijd.. alles wat rond is..waar 1 gulden opstaat!
IK MAG NI
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juni 2007 - 08:00:25 » |
|
@ Robin, Het is natuurlijk wél de bedoeling dat nieuwe leden ook de al bestaande berichten lezen, dit ter voorkoming van talloze overbodige vragen. Overigens zie ik dat de Grote Baas de thread met jouw vragen op slot gegooid heeft, kennelijk heeft hij geen enkele behoefte aan een opnieuw oplaaiende discussie over dit onderwerp. Dat is dan ook de reden waarom ik niet rechstreeks op jouw vraag kon reageren, maar uitsluitend door het openen van een nieuwe thread. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juni 2007 - 10:48:36 » |
|
Ha Rob, Het was niet 'Divine intervention',maar..........ikzelf die het topic had gesloten. Ik dacht dat als de discussie al gevoerd was...hij niet nogmaals gevoerd hoefde te worden. Maar opvallend is het wel dat het topic vele tientallen malen gelezen is.... en er geen enkele reaktie kwam. Iedereen het oude topic vergeten en topic inderdaad te pijnlijk? Het viel me op dat er wel gewag wordt gemaakt van het impossante ledental, maar niet wordt gesproken over het (in mijn optiek) aanzienlijk aantal 'spookleden'. Misschien toch eens het overwegen waard, te overwegen daar iets tegen te ondernemen.  Groet, Robin.
|
|
|
|
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juni 2007 - 11:53:08 » |
|
Iedereen het oude topic vergeten en topic inderdaad te pijnlijk? Het viel me op dat er wel gewag wordt gemaakt van het impossante ledental, maar niet wordt gesproken over het (in mijn optiek) aanzienlijk aantal 'spookleden'. Misschien toch eens het overwegen waard, te overwegen daar iets tegen te ondernemen. Hallo Robin, Wáárom in G..dsnaam? De beheerder/eigenaar van dit forum voelt daar blijkbaar in ieder geval niets voor. Veel vroegere leden hebben zich ooit geregistreerd om éénmaal een enkele vraag te posten. Na het/de gekregen antwoord/antwoorden verdwenen ze voorgoed. Veel andere leden die al in maanden of jaren niets gepost hebben blijken dersondanks regelmatig tóch ingelogd op dit forum. Ze lezen alles, maar hebben blijkbaar niet de behoefte om ergens op te reageren. Dat mág toch? Blijkbaar heeft het destijds (vrijwel) niemand gehinderd dat het aantal geregistreerde leden hoger is dan het aantal aktieve en berichten plaatsende leden. En dat zal ook nu niet veel anders zijn. Maar het aantal passieve (dus uitsluitend lezende) leden ligt aanzienlijk dichterbij het totale aantal leden. Om een juist inzicht te krijgen van het aantal leden dat daadwerkelijk van dit forum gebruik maakt, aktief of passief, zou je eens de profielen van alle ruim 4200 leden stuk voor stuk moeten bekijken om te zien wanneer ze voor het laatst op dit forum aanwerzig waren. Het resultaat zal je verbazen! Rob Kooy p.s. de thread was na jouw eerste twee berichten gesloten dus kon ik niet in de thread zelf reageren. Dus heb ik een nieuwe thread gestart, en beide threads vervolgens samengevoegd.
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
PB
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juni 2007 - 12:59:50 » |
|
Ha Rob, Het was niet 'Divine intervention',maar..........ikzelf die het topic had gesloten. Ik dacht dat als de discussie al gevoerd was...hij niet nogmaals gevoerd hoefde te worden. Maar opvallend is het wel dat het topic vele tientallen malen gelezen is.... en er geen enkele reaktie kwam. Iedereen het oude topic vergeten en topic inderdaad te pijnlijk? Het viel me op dat er wel gewag wordt gemaakt van het impossante ledental, maar niet wordt gesproken over het (in mijn optiek) aanzienlijk aantal 'spookleden'. Misschien toch eens het overwegen waard, te overwegen daar iets tegen te ondernemen.  Groet, Robin. Je kunt de plaatjes alleen zien als je geregistreerd/ingelogd bent  , dat was vroeger niet het geval. Toen kon men alles 'gewoon' zien. En voorzover ik me kan herinneren heeft Rudy toen eens grote schoonmaak gehouden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juni 2007 - 13:26:48 » |
|
Misschien wordt het weer eens tijd:
Homo (??) aangemeld 2004 0 berichten. 100 km dito 12 dito 1209 qwe dito
And the list goes on! Robin.
|
|
|
|
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juni 2007 - 13:41:24 » |
|
Het eventueel verwijderen van leden behoort tot de uitsluitende bevoegdheden van de oprichter/eigenaar van dit forum. Als hij zich daar helemaal niet druk over maakt, waaróm jij dan wel? Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2007 - 16:01:42 » |
|
Ik geloof dat druk maken niet helemaal het woord is. Maar ik geloof dat ik toch weinig resistent ben tegen onrecht en onredelijkheid. Als er hoog opgegeven wordt over het ledental, vind ik het niet meer dan terecht dat tal ook uit leden bestaat. Misschien heb ik behalve een missionariscomplex ook het overbekende Gandhicompex.  Groet, Robin. (of zou Homo een echt lid zijn?)
|
|
|
|
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juni 2007 - 16:59:15 » |
|
@ Robin, In de ledenlijst vind ik geen Homo, dus er is ook geen lid van die naam. Wél hjmo en Homo Sapiens. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Juni 2007 - 17:45:52 » |
|
@ Robin, In de ledenlijst vind ik geen Homo, dus er is ook geen lid van die naam. Wél hjmo en Homo Sapiens. Rob Kooy
Als je leden aantoetst, dan is de 4de nickname 020Homo! Waarschijnlijk uit Amsterdam!? Robin.
|
|
|
|
« Laatste verandering: 10 Juni 2007 - 18:06:36 door r.veldema »
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juni 2007 - 18:13:42 » |
|
Lid 020homo is inderdaad tot dusver maar 11 minuten en 36 seconden op het forum aanwezig geweest. Maar dat was nog vrij recent: op 3 januari 2007. Hoe weet je dat hij/zij/het vroeger of later niet weer eens op dit forum langskomt? Leden schrappen die in een half jaar tijd niets gepost hebben is wel erg drastisch, vind je niet? Neem nu angela, sinds enkele dagen weer erg actief op het forum: Niets gepost tussen 11 juni 2005 en 28 januari 2007, en opnieuw niets gepost tussen 28 januari 2007 en 9 juni 2007. Ik bedoel maar ......  Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan2002
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Juni 2007 - 19:58:46 » |
|
Ik snap niet waarom deze discussie steeds weer opgerakeld wordt. Misschien is het ledenaantal geflatteerd, so what? Het maakt mij geen ene moer uit of dit forum 100 of 100.000 leden heeft, het gaat erom dat ik er plezier aan beleef en dat ik er iets van kan leren (en op beide vragen kan ik volmondig ja antwoorden). Of een lid zelf actief bijdraagt vind ik ook helemaal niet boeiend; zoals Rob terecht opmerkt: iedereen mag zelf weten of hij wel of niet iets bijdraagt. Aan een bibliotheek draagt 99,99% van ons ook niks bij terwijl velen er wel gebruik van maken, is het daarom dan een slechte bibliotheek? Moeten leden die zelf geen boeken schrijven maar alleen maar lezen als lid geroyeerd worden?? Kom nou mensen, maak je alsjeblieft niet druk om wat statistieken die van alles, en tegelijkertijd ook niks zeggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
r.veldema
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Juni 2007 - 22:27:13 » |
|
Something 's gotta give, and it might as well be me! Met of zonder geflatteerd ledental: This forum kicks ass, and that is, was, and will be the only thing that matters! Voor mij reden temeer deze threat te sluiten, met dank voor de wijze woorden. Robin.
|
|
|
|
|
|
IK MAG NI
|
|
|
|