Ik heb deze bestudeerd, en ik heb de volgende stukken gevonden..

Zoals je kan zien zijn dit de 3 datums die bestaan met zowel de 'Centimes touching rim' ('Centimes raakt de rand'), als de 'Centimes not touching rim' ('Centimes raakt de rand niet'). Als je naar de waardes kijkt die gegeven worden aan deze varianten, lijken ze enorm makkelijk te vinden. Toch heb ik na het doorzoeken van een groot aantal van deze stukken enkel de 'Centimes not touching rim'-variant gevonden.
Ik heb de volgende aantallen gecontroleerd van deze 3 data:
1953 Frans: 42
1954 Nederlands: 285
1960 Nederlands: 36
Voor de 1954 en 1960 geeft Krause een iets hogere waarde aan, maar niet overeenstemmend met mijn onderzoek.
De 1953 is zelfs nog vreemder, want dit betekend dat ik enkel stukken heb gevonden van de zeldzamere variant.
Ik heb Belgische werken gecontroleerd, en enkel 'Arnoud Grispen - Belgische munten onder de loep' vermeldt deze varianten.
Er wordt enkel gemeld dat ze bestaan, maar er staat niets vermeld over de zeldzaamheid.
Heeft iemand de 'Centimes touching rim'-variant van deze munten?
Onthoud wel dat alle andere data de 'Centimes touching rim' hebben, zoals aangegeven in de onderstaande foto.

Ook de 1954 Frans is een echte variant, maar is heel zeldzaam. Als je hem vindt, controleer dan goed de 4 in het jaartal, want de meeste zijn vervalsingen met een bewerkt cijfer. (gemaakt van de 1958 de 1959 stukken)
Een kleine studie over een klein muntje, maar iemand moest het doen, nietwaar?
Met numismatische groeten,
Misslagske