Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 23:59:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 27 [28]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 euro comm. coin Monaco 2007 - 25th anniversary of the death of Gracia Patricia  (gelezen 37213 keer)
Collecteuros
Volledig lid

Geslacht: Man

« Antwoord #405 Gepost op: 02 April 2010 - 11:27:10 »

dat klopt, maar deze munt wordt al met grote regelmaat voor nog geen 5 euro aangeboden, ook grote handelaren vragen niet meer dan 10 euro. dat is dus wel vreemd vind ik.

'club van 1480 (of 1482)'
2010: 112+8 euromunten (120)

Juliana: 54% FDC/UNC
Willem1,2,3 en Wilhelmina: heel weinig nog...
joetje
Volledig lid

« Antwoord #406 Gepost op: 02 April 2010 - 12:24:20 »

Ook ik heb de probe in mijn 2 Euralbum gedaan.
Deze gekocht voor 6,50 Euro, de originele is voor mij onhaalbaar

« Laatste verandering: 02 April 2010 - 12:29:28 door joetje » Gelogd
Genaro
Senior lid

« Antwoord #407 Gepost op: 02 April 2010 - 13:33:18 »

Ook ik heb de probe in mijn 2 Euralbum gedaan.
Deze gekocht voor 6,50 Euro, de originele is voor mij onhaalbaar

Ieder zijn gedacht uiteraard maar ik heb dan liever een "gat" in mijn verzameling dan iets "wat er een beetje op gelijkt" ...  Undecided
joetje
Volledig lid

« Antwoord #408 Gepost op: 02 April 2010 - 16:47:25 »

Maar ik zeg het wel eerlijk dat het een "valse Grin" is.
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #409 Gepost op: 02 April 2010 - 19:57:52 »

Eigenlijk best wel grappig is dan men aan de hand van deze ene munt de euroverzamelaars kan onderverdelen in tenminste vijf groepen:
1. Degenen die de "Gracia" hebben aangeschaft toen die nog goedkoop was, pakweg 150 Euro of minder.
2. Degenen die de munt naderhand alsnog hebben gekocht, nadat de prijs omhoog was gevlogen.
3. Degenen die genoegen hebben genomen met een imitatie, zoals Joetje.
4. Degenen die nog altijd een "gat" in hun verzameling hebben.
5. Degenen die na de prijsstijging van de "Gracia" hebben besloten om de Monaco munten niet langer te verzamelen en dus ook niet langer tegen een "gat" in hun verzameling zitten aan te kijken.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
llinde
full lid

« Antwoord #410 Gepost op: 02 April 2010 - 20:37:25 »

en wat dan ook wel grappig is, is dat groep 4 en groep 5 het goedkoopst uit zijn.......

Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #411 Gepost op: 03 April 2010 - 08:44:05 »

en wat dan ook wel grappig is, is dat groep 4 en groep 5 het goedkoopst uit zijn.......
Luit,
Jij en ik, wij beiden, behoren tot groep 1. We mogen wellicht niet zo goedkoop uit zijn als de groepen 4 en 5, maar gezien de huidige prijs van de "Gracia" kunnen we toch wel zeggen een ongelooflijk koopje te hebben gehad. Grin Grin
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Mischaop82
full lid

« Antwoord #412 Gepost op: 03 April 2010 - 12:17:01 »

.
« Laatste verandering: 22 Juni 2010 - 02:18:31 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
llinde
full lid

« Antwoord #413 Gepost op: 03 April 2010 - 13:14:07 »

Maar beter veel betalen voor een echte dan een nepper in je album.

Als je iets verzamelt, dan is nep geen alternatief.....

Ik verzamel geen Rolex horloges, die gebruik ik alleen maar om te zien hoe laat het is, dus een Chinese namaak van nog geen tientje doet het daar wel prima Grin

En dat geldt ook vast voor de imitatie Louis Vuitton tas die Rob noemt, namaak bij gebruiksartikelen kan prima voldoen, maar bij verzamelingen vind ik het onzin.

Luit

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #414 Gepost op: 04 April 2010 - 08:52:28 »

Luit,
Het woord verzamelen heeft een ietwat ambivalente betekenis. De letterlijke betekenis is "bijeenbrengen". Maar voor velen betekent het "het vullen van zoveel mogelijk vakjes" in een voorgeprogrammeerd album. En dan is een nepper soms aantrekkelijker dan een leeg vakje.
Zo heb ik een postzegelverzamelaar gekend die een vrijwel complete verzameling Nederland had in een voordrukalbum. Alléén de vijf duurste zegels ontbraken hem. Die leemten had hij opgevuld met uit veilingcatalogi geknipte afbeeldingen. Let wel: Ik zou zoiets nooit doen maar ik kan wel begrip opbrengen voor degenen die dat wél doen, want wie ben ik om een ander voor te schrijven hoe hij moet verzamelen?
Rob Kooy 

llinde
full lid

« Antwoord #415 Gepost op: 04 April 2010 - 10:41:17 »

Tja,

zo verschilt iedereen, ik zou nog eerder een goede afbeelding/foto van een echte Grace Kelly in het open vakje doen dan een nep penning, maar gelukkig mag iedereen dat zelf beslissen.

Luit

Aernout
Volledig lid

« Antwoord #416 Gepost op: 04 April 2010 - 12:14:01 »

ik zou nog eerder een goede afbeelding/foto ...in het open vakje doen dan een nep penning

Persoonlijk vind ik dat het wel kan als het een tijdelijk karakter heeft. Bv. munten die een duur prijskaartje hebben en dus een hele tijd kan duren vooraleer men die munt bezit. Een voorbeeld van zo'n systeem was die eurocollector: men moest kartonnen afbeeldingen uithalen en een echte munt in de plaats steken. Waarom dan die niet bij voorgedrukte of zelf samengestelde mappen ?

Nu die voorgedrukte mappen ben ik niet voor, ik stel zelf mijn album samen en bepaal dus zelf wat wel en niet er in past. Het vraagt wel meer tijd, maar het hoort immers ook bij de hobby. In mijn ogen zelf een belangrijkere deel om uw collectie een persoonlijke touch te geven.

Ook met die "valse" kopies zou ik niet erg vinden, want er zijn immers mensen die ook vals en kopies verzamelen weliswaar in een andere map/album.

Aernout

Start klein om groots te eindigen
Pagina's: 1 ... 23 24 25 26 27 [28]   Omhoog
  Print  

Ga naar: