Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 23:09:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Poll
Vraag: Where can help me?
++++ - 1 (33.3%)
+++++ - 2 (66.7%)
Totaal aantal stemmen: 3

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Bezemstuiver? Nee, helaas niet  (gelezen 1296 keer)
Caveman
nieuw lid
**

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 31 Januari 2007 - 23:11:41 »

Hallo all,
i have found this coin today. I think this coin is a bezemstuiver. I am not sure. Where can help me to identified this coin?
Thanks.
King Regards,
Caveman

Hallo zusammen,
habe Heute diese Münze gefunden. Ich dachte es ist ein Bezemstuiver. Bin mir aber nicht sicher. Aus welcher Provinz könnte die Münze sein? Wer kann mir bei der Identifizierung helfen?
Danke im Voraus.
Gruß Caveman
« Laatste verandering: 01 Februari 2007 - 11:09:51 door RobKooy » Gelogd
Caveman
nieuw lid
**

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Januari 2007 - 23:18:57 »

Nr.2
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Februari 2007 - 11:09:06 »

Hi Caveman,
This most certainly is not a Dutch bezemstuiver. Nor does it resemble any other Dutch coin.
I'll move your question to Onbekende Munten (unidentified coins).
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
laser
Volledig lid

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Februari 2007 - 20:25:05 »

Hoi ,

Ondanks dat deze munt waarschijnlijk een groot gedeelte van de rand mist waar het opschrift op te lezen zou zijn , zou het kunnen zijn : Medio Real ( 1/2 Reaal) , Ferdinand & Elisabeth ( 1474-1506) , Ceca de Sivilla , Spanje .

Opschrift v.z : FERNANDVS.ET.ELISABETH , k.z : REX.ET.REGINA

Groet, Laser  Wink
laser
Volledig lid

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Februari 2007 - 22:19:51 »

Hoi ,

Opschrift k.z is niet volledig, moet zijn : REX.ET.REGINA.CAST.LEGION

Ik heb geprobeerd een afbeelding van deze munt mee te sturen maar het bestand was te groot

Deze munten zijn te vinden op : www.maravedis.org    , ga hier naar : Reyes de Espana en klik dan op : Reyes Catalicos . Bij b.v de Medio Real ga je naar : Aqui , voor een overzicht

succes , Laser  Wink
Caveman
nieuw lid
**

« Antwoord #5 Gepost op: 02 Februari 2007 - 08:20:59 »

Hallo laser,
Super !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vielen Dank für Deine Hilfe und den geilen Link!! Du bist der einzige der es aus 3 Foren geschafft hat die Münze zu identifizieren.

Hallo laser,
Super !!!!!!!!!!!!!!!!!! Thank you for your help and the nice Link!! You are the one there identified this coin in 3 foren.

King Regards
Caveman  Smiley
arnemuda
Volledig lid

« Antwoord #6 Gepost op: 07 Februari 2007 - 16:41:15 »

hallo,
ik heb deze eens gevonden, volgens mij lijkt hij veel op die van jou.
groeten
Rinus
muntenman
full lid

Hallo allemaal. Ukraine en componistenmunten

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Mei 2007 - 00:19:27 »

Het klinkt plausibel van Spanje, maar er zit een brede stootrand aan. Ik denk daardoor juist niet dat het Spaans is. En dus ouder. Het doet mij denken aan de BRACTEATE DENAR van de Poolse Koningen. Het begon allemaal met de kopietjes van Boheemse en Duitse zilveren denars onder Miesko I (960-992) met en kroon op de voorkant eneen kruis op de achterkant. Zijn opvolgers stortten werkelijk een stortvloed aan verschillende designs in de circulatie om aan de vraag te voldoen, en daartoe worden ook pfennige van Saksen ingevoerd, welke dan ook weer ras gekopieerd zullen worden.

In het jaar 1183-1202 zit dan uiteindelijk Miesko III Stary op de troon, en onder hem rouleren van deze "vermicelli" opschrift denars met de specifieke brede stootrand, waar deze munt erg naar toe oogt. De echte modernisering van het Poolse geld geschiedt als de duitse Teutoonse ridderorde zijn intrek neemt te Stettin (Szczezin) en hoofdstad van het district Pommeren (Pomerania) in het jaar 1225 en een groot wapenschild met twee-balkig kruis op de bracteate denars gaan zetten.

Eric Tulling
Goodies
full lid

-

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Mei 2007 - 00:37:14 »

Op die laatste (van arnemuda) is duidelijk het omschrift te lezen wat laser aangeeft,

zie onder.

Smiley
Lx
muntenman
full lid

Hallo allemaal. Ukraine en componistenmunten

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Mei 2007 - 01:01:41 »

Ik kreeg de scan niet goed, maar inderdaad, nu is het zichtbaar! Weer wat geleerd vanavond! Groetjes, Eric.

Eric Tulling
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: