Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 22:55:36 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: € 2 herdenkingsmunten  (gelezen 1549 keer)
Joocm
groentje
*

« Gepost op: 18 Januari 2007 - 15:37:55 »

Hallo,
ik spaar de 2 euro herdenkingsmunten en ik bewaar deze in kleine plastic zakjes
maar nu worden de oudste van deze munten heel dof vergeleken met de nieuwere
is hier iets tegen te doen?
AlexanderB
full lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Januari 2007 - 17:37:52 »

Hallo Joocm,

Allereerst van harte welkom op dit leerzame en gezellige forum  Grin

Wat je vraag betreft: het probleem ligt in het feit dat deze plastic zakjes niet weekmakervrij zijn, en dus een aanslag achter laten op de munt.

Hoe dit op te lossen?
Je zou de munten met allerlei beschikbare middeltjes kunnen oppoetsen. Dit raad ik je echter af, aangezien je niet weet wat dit op termijn oplevert.

Hoe dit probleem in de toekomst voorkomen?
Stop de munten in munthouders, welke op veel plaatsen te koop zijn en maar een paar cent per stuk kosten. Verder zou je de munten in de ietwat duurdere muntcapsules kunnen doen.

Grtz. AlexanderB  Wink
robbyhoed
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Januari 2007 - 17:47:52 »

hallo,

nogmaals welkom. ik ben een herdenkingseuroverzamelaar vanaf dit jaar. Ik ben vanaf janauri begone met de 2 euro's. ik heb er nu al 7 verschillende landen in 1 jaar tijd. To The Point : ik steek deze munten in zeer goed uitgewassen prepare en slapotjes van de beenhouwer. Dit is ook plastic en ik ondervind er geen probleem mee.

Ik ben eurocirculatieverzamelaar vanaf 2002, Belgische Bu-sets verzamelaar en schatzoeker.
AlexanderB
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Januari 2007 - 17:56:16 »

@ robbyhoed:
Joocm heeft het over zijn oudste herdenkings-twee-euro's, dus ik neem aan dat hij deze al sinds 2004 spaart. Deze hebben dus veel langer in de plastic zakjes gezeten, dan jouw munten in de plastic potjes hebben gezeten.

@ Joocm & robbyhoed:
Natuurlijk kun je de munten in allerlei goedkope potjes en weet ik wat voor afval stoppen, maar daarvoor verzamel je toch niet? Als je bedenkt dat een kartonnen munthouder ongeveer € 0,05 kost en een muntcapsule ongeveer € 0,15, kun je het afval beter in de afvalbak gooien en je verzameling fatsoenlijk opbergen...

Grtz. AlexanderB  Wink
Joocm
groentje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Januari 2007 - 23:03:37 »

Bedankt voor het vlugge antwoord, ik spaar deze munten inderdaad al van in het begin
maar ik had er geen idee van dat gewone plastic zakjes een effect op mijn munten zouden hebben
gelukkig zijn het nog maar de hele eerste die zo dof geworden zijn
ik zal zo vlug mogelijk eens kijken voor munthouders ef capsules
nogmaals bedankt voor de hulp
MUNTvanGOUD
Volledig lid

Eigen goud is goud waard

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Januari 2007 - 23:27:21 »

Bedankt voor het vlugge antwoord, ik spaar deze munten inderdaad al van in het begin
maar ik had er geen idee van dat gewone plastic zakjes een effect op mijn munten zouden hebben
gelukkig zijn het nog maar de hele eerste die zo dof geworden zijn
ik zal zo vlug mogelijk eens kijken voor munthouders ef capsules
nogmaals bedankt voor de hulp

Als je toch aan een nieuw spaar systeem begint is capsules wel het mooiste. Ze kosten dan iets meer maar het is dan ook veel luxer. Je kan de munten dan weer in een tray leggen en je hebt hebt direct overzicht op 48 2 euro stukken. Die zitten achter een kunstof raam. De lade kan je er uit trekken. Deze kun je ook weer stapelen.  Klink allemaal heel groot maar dat is niet zo. De tray is nog net geen 2 cm als je ze op elkaar stapelt.  Smiley

Je verzameling ziet er ook wat indrukwekkerder uit in zo'n showcase  Cool

Een dag niet verzameld is een dag niet geleefd.
nesta
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Mei 2007 - 13:34:04 »

http://www.leuchtturm.de/epages/leuchtturm_de.storefront/464af86e00ba4bd0271bc0a801620689/Catalog/C010600/ en

http://www.leuchtturm.de/epages/leuchtturm_de.storefront/464af86e00ba4bd0271bc0a801620689/Product/View/4004117170843
 hallo.
kijk maar eens, heel prakties en ziet er lux uit voor niet zo heel veel geld.
zo iets vind ik top (heb ik zelf ook) en dan met capsules, heb je show.
ik raad je zo iets aan inplaats van plastic zakjes. en kijk goed want je deze dingen altijd goed koper dan 15 euro. want de meeste smeren je koffers aan van 100 euro (niet nodig dus).
gr
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: