Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 21:47:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 2 x zilver gevonden  (gelezen 1897 keer)
Marc
Volledig lid

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 17 November 2006 - 19:35:12 »

Hi,

enkele dagen terug twee zilveren muntjes gevonden. Allesbehalve in goede staat. Ik heb ze wat gereinigd door er met een aardappel op te wrijven. De kleinste is mi. een mijt en is behoorlijk zwart, ik zal deze niet verder reinigen. De tweede is behoorlijk afgesleten, duidelijk is een kruis te zien met in de voetjes van het kruis een puntje. Er is een klop te zien (franse lelie), deze is zo hard er in geslagen dat er gatje in de munt is ontstaan. Deze munt moet ik zeker verder reinigen gezien er groene oxidatie plekjes te zien zijn. De kleine munt heeft een diameter van ongeveer 20 mm de andere is ovaal gesleten 20x23mm.

Heeft iemand enig idee om welke muntjes het hiergaat. en heeft iemand tips om de kleine oxidatie plekjes te verwijderen.

groeten

marc

rondomons
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 18 November 2006 - 00:47:54 »

Het zijn allebei Franse munten. Als ik je nog een ongevraagd advies mag geven, dan zou ik de munt met de tegenstempel niet verder proberen schoon te maken. Ik denk dat de tegenstempel een vis moet voorstellen. Ik heb nu en ook de komende week geen tijd om verder uit te zoeken wat dit voor munten zijn.

Vooral die munt met de tegenstempel zou wel eens bijzonder kunnen zijn, ondanks zijn zeer matige kwaliteit.

Groeten,

Rondomons
Marc
Volledig lid

« Antwoord #2 Gepost op: 18 November 2006 - 14:02:02 »

alvast dank voor de voorlopige info. Ik zal zeker niet verder reinigen. De tegenstempel lijkt mij eerder een lelie dan visje.

mvgn

Marc
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: