Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 21:41:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoeveel euromunten zijn er inmiddels?  (gelezen 6261 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #15 Gepost op: 15 Oktober 2007 - 21:30:50 »

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en is iedereen het erover eens dat het totale aantal verschillende euro circulatiemunten tot en met 2007 uiteindelijk op 1094 zal uitkomen.

Voor 2008 verwacht ik er (voorlopig) ongeveer 186 stuks, waarmee het totale aantal tot en met 2008 op ongeveer 1280 zal uitkomen.
In 2008 is het aantal landen dat euromunten uitgeeft gestegen tot 18. Duitsland geeft vijf series uit, dus dat worden er 22 x 8 = 176. Hierbij ga ik er van uit dat Monaco in 2008 weer meedoet met een complete serie. Dat hoop ik, tenminste!
Van de speciale 2 euromunten 2008 zijn er al 6 bekend: Duitsland (5 x) en Slovenië.
Finland, Luxemburg, San Marino, en Vaticaanstad zullen hoogstwaarschijnlijk in 2008 óók weer van de partij zijn. Daarmee kom ik op 186 stuks, en een totaal van 1280.
Het uiteindelijke aantal kan zowel hoger als lager uitpakken. Hoger wanneer er nog andere speciale 2 euromunten uitkomen, of lager wanneer Monaco in 2008 niet met een complete serie komt.
Najaar 2008 zullen we méér weten.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
pjotr
groentje
*

« Antwoord #16 Gepost op: 16 Oktober 2007 - 19:27:57 »

Ik durf het bijna niet meer te vragen Rob, maar... is dat dan inclusief dat rare Finse muntje uit 2006? Anders kom ik namelijk op 1093.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Oktober 2007 - 22:46:11 »

Ik durf het bijna niet meer te vragen Rob, maar... is dat dan inclusief dat rare Finse muntje uit 2006? Anders kom ik namelijk op 1093.
@ pjotr,
In het aantal van 1094 stuks is "dat rare Finse muntje uit 2006" niet meegerekend. Ook een aantal varianten en misslagen in mijn bezit heb ik niet meegerekend.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
roygilze
Volledig lid

« Antwoord #18 Gepost op: 17 Oktober 2007 - 10:19:58 »

Ik vindt misslagen en het Finse geval wel iets anders. Ik neem aan dat de Finse munt juist wel in je berekening mee moet worden gerekend. Tevens was je zelf eerst een van de grote voorstanders om deze munt dergerlijk te kwalificeren
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #19 Gepost op: 17 Oktober 2007 - 11:37:01 »

Ik vindt misslagen en het Finse geval wel iets anders. Ik neem aan dat de Finse munt juist wel in je berekening mee moet worden gerekend. Tevens was je zelf eerst een van de grote voorstanders om deze munt dergerlijk te kwalificeren
Ik ben het volkomen met je eens. Maar mijn idee om dit Finse geval in de totaaltelling op te nemen ondervond dermate veel tegenstand van vrijwel iedereen dat ik daarvan uiteindelijk maar heb afgezien en mij naar de overgrote meerderheid van de verzamelaars heb gevoegd.
Rob Kooy

roygilze
Volledig lid

« Antwoord #20 Gepost op: 17 Oktober 2007 - 12:26:50 »

Dat klopt!
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #21 Gepost op: 20 April 2008 - 09:10:59 »

Doordat er op het laatste moment nog een Monaco 1 € 2007 bleek te zijn uitgekomen is het uiteindelijke totaal t/m 2007 op 1095 gekomen.

Over wat Monaco in 2008 zal gaan doen is nog helemaal niets bekend. Maar aan de hand van wat er tot dusver wél bekend is geworden kan het uiteindelijke totaal aantal t/m 2008 worden gesteld op minimaal 1278, en maximaal 1287 (wanneer Monaco in 2008 komt met een complete serie plus een speciale 2 euro munt).
Rob Kooy

poltie
nieuw lid
**

« Antwoord #22 Gepost op: 20 April 2008 - 11:12:48 »

hallo ,

als het duitserke in vatikaanstad zijn laatste adem ......

waar we niet op staan te wachten

al is het maar voor onze geldbeugel

pol
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: