Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 20:36:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 6 (VI) Pfennig van het Bisdom Paderborn - 1718  (gelezen 742 keer)
Janos
Senior lid

Geslacht: Man

WWW.OUWEDUITEN.NL

« Gepost op: 21 September 2006 - 15:12:09 »

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen wat voor muntje dit is . Er staat op de voorzijde de romeinse cijfers VI daar om ring met nog wat leesbare letters.
URSTL * PAD en het jaartal staat onder de VI 1718 als ik het goed lees.
Op de achterzijde staat een wapen met een kroontje er boven en een ook een dier staat in het wapen.
Deze muntje is gevonden in Friesland.

Wie herkend dit muntje Huh

Janos..
« Laatste verandering: 23 September 2006 - 10:18:36 door Janos » Gelogd

www.ouweduiten.nl - Friese Bodem vondsten site - Determinatie Site's - Forums - Detector Shops - Links - In en Verkoop Site's van Munten - Metaal Detectie links
bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #1 Gepost op: 21 September 2006 - 21:26:11 »

Dit lijkt me een munt van 6 (VI) pfennig van het bisdom Paderborn. FURSTL. PADERB. is leesbaar, waarschijnlijk staat er zo iets als FURSTL(iche) PADERB(orner) LAND MUNZ.
Deze munt is geslagen in naam van bisschop Franz Arnold, Wolff Metternich zu Gracht 1704-1718. Ik zie FRAN(ciscus) ARN(oldus) D(ei) G(ratia), maar de rest is niet meer leesbaar.

bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
Janos
Senior lid

WWW.OUWEDUITEN.NL

« Antwoord #2 Gepost op: 22 September 2006 - 13:50:36 »

Hallo Bart,

Bedankt voor je dt. En toch vinden we af en toe wel eens wat buitenlandse muntjes tussen de ouweduiten in.
Janos..

www.ouweduiten.nl - Friese Bodem vondsten site - Determinatie Site's - Forums - Detector Shops - Links - In en Verkoop Site's van Munten - Metaal Detectie links
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: