Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 20:35:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Byzantijns/Romeins?  (gelezen 914 keer)
Moro
groentje
*

« Gepost op: 19 September 2006 - 11:18:10 »

Dag allemaal,

Ik heb zelf totaal geen verstand van oude munten maar heb een vijftal oude munten. Van twee ervan kan ik zien dat ze uit de Ottomaanse tijd stammen.
Een ervan komt waarschijnlijk uit de Byzantijnse of Romeinse tijd omdat er aan de ene kant een inscriptie staat met: Ickonika? En aan de andere kant een heilig figuur staat afgebeeld (waarschijnlijk Jezus).
Van de twee andere heb ik echt geen idee uit welke periode ze stammen omdat daarop niets te zien is helaas..

Waar zou ik meer informatie kunnen krijgen over deze munten? En heeft iemand enig idee hoeveel ze waard zouden kunnen zijn?

Bij voorbaat dank.

« Laatste verandering: 19 September 2006 - 11:37:02 door Moro » Gelogd
RVCOINS
Senior lid

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 19 September 2006 - 11:36:15 »

Indien je meer informatie wilt hebben maak dan een scan van je zes munten en plaats ze op dit forum.

mvg

RVCOINS.

Verzamelaar van kloppen
Moro
groentje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 19 September 2006 - 11:38:59 »

De eerste staat er al. Ik zal van de anderen ook gelijk een foto maken (omdat ik op dit moment niet de beschikking heb over een fototoestel kan de kwaliteit wel tegenvallen).

Mvg,

Moro
« Laatste verandering: 19 September 2006 - 11:45:00 door Moro » Gelogd
akbar_the_moghul
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 02 December 2006 - 17:14:10 »

This is an anonymous Byzantine follis, attributed to the reign of Michael IV (1034-1041). Sear# 1825. You'll find it in Sear's catalogue "Byzantine coins and their values".

Regards,
ATM
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: