Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 19:15:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1 marien grosch 1804  (gelezen 675 keer)
misslagske
full lid

Geslacht: Man

Verzamelaar van Belgische misslagen & vervalsingen

« Gepost op: 05 September 2006 - 19:59:55 »

Deze zat in een lotje, en ik vind hem maar niet terug in mijn Krause.

Weten jullie of die enige waarde heeft? Ik doe hem eventueel weg, dus stuur me PB als je interesse hebt.

Groet

Misslagske

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 05 September 2006 - 20:17:14 »

1 Mariengroschen van Brunswick-Wolffenbuttel. Geslagen van 1788-1806. In mijn (oude) Krause heeft deze het nummer C#121. In een nieuwere editie wellicht een ander nummer.
In dezelfde oude Krause staat hiervoor een waarde van $ 6,50 voor fraai / $ 15 voor zeer fraai.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #2 Gepost op: 05 September 2006 - 20:24:25 »

1 Mariengroschen van Brunswick-Wolffenbuttel. Geslagen van 1788-1806. In mijn (oude) Krause heeft deze het nummer C#121. In een nieuwere editie wellicht een ander nummer.
In dezelfde oude Krause staat hiervoor een waarde van $ 6,50 voor fraai / $ 15 voor zeer fraai.
Rob Kooy

Inderdaad Rob,

Deze munt heeft nu catalogusnummer Brunswick-Wolfenbuttel KM#1031 met een waarde van 5 $ in fraai en 15 $ in zeer fraai. Gezien de slijtage op de voorzijde met het paard, waarin op sommige plaatsen het omschrift helemaal weggesleten is, kan je deze munt in het beste geval nog fraai noemen.
(Ter informatie: er had moeten staan: CARL WILH FERD D G DUX BR ET L = Carl Wilhelm Ferdinand, bij de gratie Gods hertog van Braunschweig en Lüneburg; hertog van Lüneburg is enkel een eretitel, aangezien Braunschweig-Lüneburg een ander vorstendom is)

bart
« Laatste verandering: 05 September 2006 - 20:29:31 door bart » Gelogd

wereldmunten van 1750 tot nu!
misslagske
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 05 September 2006 - 20:29:31 »

Vreemd da ik die bij mij niet vind. Ik heb nochtans ook bij Brunswick zitten zoeken...

Nu ja, bedankt.

Als iemand hem wil, dan hoor ik het wel.

Groet

Misslagske

RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #4 Gepost op: 05 September 2006 - 20:33:04 »

@ misslagske
Wanneer je deze munt wilt aanbieden kun je hem beter in de te koop rubriek zetten met een vraagprijs erbij.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
misslagske
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 05 September 2006 - 20:36:01 »

Mja, maar dan moet ik er een prijs op kleven, en dat doe ik niet graag. Ik ruil liever.

Dan zijn er 2 gelukkige mensen

Groet

Misslagske

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: