|
Herr Strasser
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Augustus 2005 - 10:15:47 » |
|
Kan bijna niet wachten tot ik er ook van 2005 heb!! Op zich is het niet vreemd dat munten over zulke afstanden versleept worden. Ik weet toevallig dat de biljetten van de Slovaakse kroon in Londen gemaakt worden. Bij Luxemburg zal het wel een financiële reden zijn. Ik denk dat Utrecht het te druk heeft met herdenkingsmunten maken met Beatrix op  Grtn Johan
|
|
|
|
|
|
Ik spaar ook: CZK, SKK, HUF en HRK.
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Augustus 2005 - 15:25:26 » |
|
Het heeft inderdaad alles met de prijs te maken. In de jaren voorafgaand aan 2002 hebben alle Europese muntbedrijven gigantisch moeten investeren in nieuwe en snellere machines om voldoende euro's ter vervanging van alle omlopende geld aan te kunnen maken. Nu die klus er op zit kampen ze allemaal met een overcapaciteit, dus is er een hevige concurrentieslag begonnen om buitenlandse orders binnen te slepen. Een land zonder een eigen muntbedrijf, zoals Luxemburg, kan dus naar hartelust 'shoppen' en voor de gunstigste offerte kiezen. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
Elmo
groentje
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Augustus 2005 - 22:18:33 » |
|
In Finland ben ik de 2 euro van 2005 heel erg vaak tegengekomen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yli
groentje
Geslacht: 
wereldmunten en bankbiljetten op type
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 24 Augustus 2005 - 15:45:24 » |
|
Veel munten uit 2005 ben ik nog niet tegengekomen,
twee keer 5ct uit Nederland (begin augustus) en vandaag de speciale 2 euro munt van Belgisch-Luxemburgse Unie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu-Robert
Volledig lid

Geslacht: 
Heb elkaar lief!
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Augustus 2005 - 13:38:48 » |
|
In Italië heb ik de volgende munten van 2005 in omloop gevonden:
FR: 2c IT: 10c (3x)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 25 Augustus 2005 - 22:05:04 » |
|
Inmiddels de 20 cent 2005 van nederland aangetroffen... Moet uit een muntrolpakket afkomstig zijn. Alle munten 2005 (behalve de 5 cent) zijn uitsluitend geslagen voor de diverse muntsetjes en de muntrolpakketten. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
Milcotoiro
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 26 Augustus 2005 - 09:03:23 » |
|
Klopt inderdaad !!! deze melding hoorde er helemaal niet bij !!! toen ik terug kwam van vakantie uit luxemburg/belgie/duitsland had ik alles nagekeken en dit ene muntje van nederland had ik nog ergens liggen, en ik twijfelde even waar het vandaan kwam, maar kwam inderdaad van iemand uit een muntrolpakket die 1x 20 cent teveel aan mij had gegeven.........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
---
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 26 Augustus 2005 - 11:49:05 » |
|
Net terug van 3 weken Griekenland, het interessantste muntje wat ik vond is de 1 euro griekenland 2005. Hierover was nog niet veel bekend geloof ik.
mvg, Thijs
|
|
|
|
|
|
|
|
|
rene uit holland
groentje
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 30 Augustus 2005 - 21:01:34 » |
|
de 0.02 uit italie is in de pocket 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MrSander14
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 31 Augustus 2005 - 20:23:32 » |
|
ja bij mij is heb ik de 2 cent italie 2005 ook gevonden, op mijn ma haar werk.
Sander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Herr Strasser
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 04 September 2005 - 12:50:08 » |
|
Nou ik heb dan weer de 1 cent van Italie van 2005 :p Ben nu net terug van vakantie uit oostenrijk. aantal 1,2,5 cent 2005 ontvangen. verder kreeg ik van een kassier een 1 euro 2005 oostenrijk retour. ik heb toen gevraagd of ie er nog meer had, en ik mocht ff vissen  Er zijn er daar dus heel veel van in omloop. Grtn Johan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Figleaf
Beheerder
full lid

Geslacht: 
Eerst het boek, dan de munt.
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 04 September 2005 - 14:21:39 » |
|
Ierland 20 cent 2005. Kijk hier hoe je hem gratis kan krijgen. Peter
|
|
|
|
|
|
Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
|
|
|
|
Herr Strasser
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 13 September 2005 - 21:15:53 » |
|
ik had vandaag pas mijn 3e 2cent van frankrijk-2005 uit roulatie, maar helaas weinig waard: de nationale zijde was maar voor de helft geslagen, zwakke stempel denk ik. zijn er al meer slechte kwaliteitmunten gevonden??
grtn Johan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
euro-coins
nieuw lid

Geslacht: 
Verzamelaar van alle euromunten
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 15 September 2005 - 13:58:32 » |
|
Ik heb een 1 euro griekenland 2005 gevonden. Volgens mij is deze nog niet gemeld. Bij deze dan 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PB
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 15 September 2005 - 14:03:55 » |
|
ik had vandaag pas mijn 3e 2cent van frankrijk-2005 uit roulatie, maar helaas weinig waard: de nationale zijde was maar voor de helft geslagen, zwakke stempel denk ik. zijn er al meer slechte kwaliteitmunten gevonden??
grtn Johan
Kun je er een scan van plaatsen ?  Groeten, PB
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|