Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
24 Mei 2012 - 18:08:43 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: 1 & 2 Euromunten  (gelezen 1101 keer)
BVO
groentje
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 11 Mei 2006 - 18:40:55 »

Beste leden,

Omdat ik specifiek de 1 en 2 euromunten ga sparen en deze ook schoon wil maken als ze vies zijn heb ik de volgende vraag:
Ik heb een aantal keren op zit forum zitten neuzen en er zit een tal van informatie in. Ik zou graag willen weten wat het BESTE is voor het reinigen van de 1 en 2 euro omdat ik er eerlijk gezegd er geen wijs meer uit kan.

Iemand ervaring met het schoonmaken van 2 euro en wat ook helpt (want heb al een aantal dingen geprobeerd)

RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Mei 2006 - 19:13:37 »

Hallo Bjorn
Waarom zou je moeite willen doen om vieze euromunten schoon te maken?
Bedenk dat vieze euromunten waarschijnlijk al heel lang en intensief zijn gebruikt en daarom ook beschadigingen (krasjes en zo) zullen hebben. En dergelijke munten (zelfs als ze schoon zijn) passen toch niet in een goedverzorgde verzameling?
Bedenk ook dat alle euromunten maximaal 4½ jaar oud zijn. Dus dat de kans erg groot is dat je dezelfde munt ook zult kunnen vinden in een minder gebruikte kwaliteit, en niet vies. Ik begrijp dat je je verzameling graag zo snel mogelijk wilt uitbreiden, maar soms is een beetje geduld helemaal niet zo gek nog niet.
Bedenk tenslotte dat alle gangbare circulatiemunten nog altijd te vinden zijn in ongecirculeerde of vrijwel ongecirculeerde kwaliteit.
Je kunt natuurlijk ook je "vieze" munten nog even niet in je verzameling stoppen, maar ze wel bewaren totdat je een mooier exemplaar tegenkomt.
Wil je desondanks tóch aan het schoonmaken gaan, dan is deze tip de beste!
Succes
Rob Kooy 

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: