Ik heb een vraag en een opmerking, om te kijken of er meer forumleden zijn die dit ontdekt hebben.
Ik ga proberen het zo goed mogelijk te omschrijven, daar ik geen scanner heb om de muntjes te scannen.
Doordat ik zoveel met munten in aanraking kom, zie je ook al snel wat er niet deugt.
Nu vind ik om de zoveel tijd afwijkende 5 centen (voornamelijk) en 20 centen (in mindere mate) van Nederland.
Bij de 5 centen gaat het om de jaren 1999 en 2001, en bij de 20 centen om die uit 2000 en 2002.
Wat is er aan te zien?
De 5 centen zijn helderder van kleur, voornamelijk herken je ze aan de vierkante randen (geen ronde zoals bij de
99,9% andere), en heel gedetailleerde lettertjes (van Beatrix kon. der NL) en gedetailleerde sterren.
De vierkante randen zijn ook best dik t.o.v. de normale dunne ronde randen.
Nu komt het waarom ik de vraag stel: gisteren ontdekte ik dus zo'n munt die aan deze beschrijving voldoet maar dan
2006!!!!! Ook nu maakt Utrecht zo af en toe van die vreemde muntjes. Met als bijkomende fout: de vierkante rand,
die ook weer vrij dik is, allemaal schuine "vijlsel"streepjes op!!!
Je vindt zo'n vreemde stuiver slechts bij 1 op de 1000, ik heb er nu totaal 7 gehad denk ik.
De 20 cent: voldoet wel aan dezelfde beschrijving, alleen daar lijkt Koningin Beatrix wel van heel ander materiaal te
zijn gemaakt dan de rest van de munt. Helderder, scherper........
Kent iemand munten van deze soort??
Hoe komt dit verschijnsel??
Grtn Johan